دانستنی‌های علمی پزشکی؛

گیاهان آپارتمانی با خطر مرگ/توصیه های سلامتی در روزهای پاییزی/ فواید بارداری در زمستان چیست؟/ با این روش دیگر از شر بوی بد کفش خداحافظی کنید

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

گیاهایی که برای سلامتی پوست مفید هستند

ژل آلوورا برای بازسازی پوست و درمان زخم ها بسیار شناخته شده است و ماده موثره بسیاری از محصولات مربوط به پوست است؛ تحقیقات نشان می دهد که کرم آلوورا برای رفع التهاب و خارش پوست موثر است.

 با این روش دیگر از شر بوی بد کفش خداحافظی کنید/این مورد را جدی بگیرید!/این نکات را در پاییز جدی بگیرید/گیاهایی که برای سلامتی پوست مفید هستند

عوارض شیمی درمانی

بر اساس آمارهای موجود؛ تخمین زده می شود که بین 30 تا 40 درصد از بیماران سرطانی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند، اختلالات عصبی پیچیده ای را تجربه کرده که از مهمترین نشانه های آن می توان به تجربه احساس خارش، شنیدن صداهای وزوز، بی حسی، ضعف و دردهای ناشی از آسیب دیدگی اعصاب اشاره کرد.

کنجد، شگفت انگیز پر خاصیت را بیشتر بشناسید

کنجد با تمام فوایدی که دارد برای معده ی ضعیف مناسب نیست، زیرا هضم آن سنگین است . این گونه اشخاص باید آن را با عسل وسرکه مصرف کنند، اگر میخواهید از ریزش مو جلوگیری کنید مصرف روزانه کنجد را در میان وعده های غذایی خود وارد کرده تا تاثیر بسزای آن را مشاهده کنید.

رژیم غذایی مناسب جهت تقویت حافظه

تحقیقات نشان داده رژیم غذایی مدیترانه ای به هوشیاری مغز کمک کرده و همچنینمواد غذایی که در رژیم غذایی مدیترانه ای وجود دارند باعث تقویت عملکرد شناختی، حافظه و هوشیاری می شوند ،رژیم غذایی مناسب جهت تقویت حافظه و خواص این مواد غذایی خوردن سبزیجات به خصوص انواع کلم مانند کلم بروکلی و سبزیجات با برگ های تیره از جمله مواد غذایی هستند که علاوه بر بهبود عملکرد مغز، به کاهش وزن نیز کمک می کنند. 

گیاهان آپارتمانی که خطر مرگ را به دنبال دارند

در سال های اخیر افزایش گرایش مردم به مصرف داروهای گیاهی و گیاهان دارویی باعث مصرف گیاهان به طور ناآگاهانه و خودسرانه شده و بسیاری از گیاهان دارویی در حالی که به طور خودسرانه و با مقادیر بیش از حد مصرف شوند مسمومیت ایجاد می کنند.

علاوه بر آن برخی از انواع گیاهان تزئینی مانند دیفن باخیا و خرزهره که در باغچه های منازل و آپارتمان های مسکونی کاشته و نگهداری می شوند هم می توانند مسمومیت به وجود بیاورند.

بی خوابی را با خوردن موز قبل از خواب درمان کنید!

بی خوابی اختلالی است که بر اثر افسردگی ، استرس  به وجود می آید؛ موز به خصوص پوست آن سرشار از منیزیم و پتاسیم است. این دو ماده  معدنی به شُل شدن ماهیچه ها کمک می کنند.

 با این روش دیگر از شر بوی بد کفش خداحافظی کنید/این مورد را جدی بگیرید!/این نکات را در پاییز جدی بگیرید/گیاهایی که برای سلامتی پوست مفید هستند

این نکات را در پاییز جدی بگیرید

در فصل پاییز والدین باید سعی کنند که حتما از غذای سرد صبح ها پرهیز کنند. مثلا صبح ها آب پرتقال یا خیار و ماست به بچه ها ندهند. برخی عادت دارند که صبح ماست چیکده بخورند، بهتر است که این عادت را در پاییز فراموش کنیم.والدین وقتی می خواهند بچه ها را به مدرسه بفرستند با ارده شیره یا شیره خرما آن ها را راهی کنند تا مغزشان سرد نشود و بتوانند مطالب مدرسه را بگیرند. حتما با یک بالاپوش گرم آن ها را بیرون بفرستند.

 

زنانی که در زمستان زایمان می کنند افسردگی نمی گیرند!

یک پژوهش جدید نشان می دهد زنانی که در فصل های بهار و زمستان زایمان می کنند،کمتر به ‘baby blues’ یا همان افسردگی پس از زایمان دچار می شوند.زمستان ممکن است برای اغلب افراد دلگیر باشد اما برای کسانی که به تازگی مادر شده اند، روزهای زمستانی که در آن هوا زودتر تاریک می شود می تواند دارای مزایای زیادی باشد و خطر ابتلا به افسردگی پس از زایمان را کاهش دهد.

با این روش دیگر از شر بوی بد کفش خداحافظی کنید

جوش شیرین بی شک یکی از بهترین موادی که بوی بد کفش ها را از بین می برد، جوش شیرین است؛ شما می توانید هر شب بعد از استفاده از کفش، مقداری جوش شیرین در کف آن ریخته، سپس تا صبح آن را به حال خود رها کنید.صبح قبل از استفاده مجدد، کفش ها را کاملا از جوش شیرین پاک کرده و آن ها را بپوشید، بدین ترتیب کفش تان بوی بد نمی گیرد.

با این روش دیگر از شر بوی بد کفش خداحافظی کنید/این مورد را جدی بگیرید!/این نکات را در پاییز جدی بگیرید/گیاهایی که برای سلامتی پوست مفید هستند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار