عباسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نظر کلیت مجلس نسبت به وزیر پیشنهادی علوم مثبت است

عضو کمیسیون آموزش گفت: غلامی فردی برنامه‌محور و صاحب تخصص است و مجلس نظر مثبتی به وی دارد.

یاسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به معرفی منصور غلامی برای تصدی وزارت علوم از سوی رئیس جمهور به مجلس گفت: غلامی فردی برنامه محور و صاحب تخصص و تجربیاتی گران‌قدر است.

وی با بیان اینکه غلامی دارای روحیه اعتدالی است و در برنامه‌های خود سیاست‌های دولت را هم مدنظر دارد، ادامه داد: برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم مبتنی بر اسناد بالادستی و برنامه توسعه است.

عباسی با تاکید بر اینکه با انتخاب وزیر علوم رشد علمی کشور شتاب بیشتری می‌گیرد، گفت: توجه به پژوهش و مسائل علمی، تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه، توجه به کرسی‌های آزاداندیشی در چارچوب قوانین و دستورالعمل‌ها و مقابله با افراطی‌گری در محیط دانشگاه از جمله برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم است.

عضو هیئت رئیسه مجلس با ابراز امیدواری از اینکه غلامی بتواند از نمایندگان ملت رأی اعتماد بگیرد، تصریح کرد: وزارت علوم مدتی است با سرپرست اداره می‌شود و برای ساماندهی اوضاع این وزارتخانه باید هر چه سریع‌تر وزیر آن انتخاب شود.

وی خاطر نشان کرد: نظر کلیت مجلس نسبت به وزیر پیشنهادی علوم مثبت است اما برنامه‌هایی که وزرای پیشنهادی در روز رأی اعتماد برای دفاع خود بیان می‌کنند، نقش مهمی در انتخاب آنان دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار