رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

حضور ۲۴ رتبه تک‌رقمی و دورقمی کنکور سراسری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از حضور ۲۴ رتبه تک‌رقمی و دورقمی کنکور سراسری در این دانشگاه خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز با اشاره به حضور ۲۴ رتبه برتر کنکور سراسری ۹۶ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این دانشجویان از منطقه ۱، ۲ و ۳ استان‌های فارس و یاسوج هستند که پیش از شروع سال تحصیلی و انتخاب دانشگاه، جلسه‌ای با آن‌ها داشته و درخواست کردم که در شیراز بمانند که حضور این تعداد از رتبه‌های برتر در دانشگاه علوم پزشکی شیراز بی‌سابقه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: از این افراد نخبه درخواست کردم که تلاش کنند تا دانشگاه علوم پزشکی شیراز مسیر پیشرفت خود را با سرعت بیشتری طی کند.

وی بیان کرد: تصور نمی‌کنم دانشجویان نخبه ما فکر کنند که همه سیستم دانشگاه باید در خدمت این‌ها باشد و هیچ وظیفه‌ای در قبال دانشگاه و مردم ندارند.

ایمانیه اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز به دانشجویان نخبه کمک خواهد کرد تا به اهداف خود برسند و در خدمت مردم باشند.

وی افزود: حضور دانشجویان نخبه در دانشگاه باعث افزایش سطح علمی اساتید نیز می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با دانشجویان برتر تک‌رقمی و دورقمی کنکور امسال که ملاقات داشتم، افراد باانگیزه و باهمتی هستند و از من درخواست کردند تا یک گروه تحقیقاتی در برج پژوهشی راه‌اندازی کنم.

ایمانیه بیان کرد: این دانشجویان می‌خواهند از همین ترم اول تحصیلی در حد توان خودشان به مردم محروم حاشیه شیراز نیز با غربال‌گری و آموزش خدمات‌رسانی کنند.

وی تأکید کرد: سعی خواهیم کرد تا دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با مشکلات مردم عجین شوند نه اینکه در ویترین دانشگاه محدود بمانند.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان فارس در ادامه سخنان خود بابیان اینکه ادعا داریم در برخی حوزه‌های پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز جلوتر هستیم، یادآور شد: دانشجویان توقعات ویژه رفاهی ندارند بلکه از درخواست‌هایشان این است که درزمینهٔ پژوهشی و تحقیقاتی و دیگر فعالیت‌های علمی بستر‌های لازم برایشان فراهم شود.

وی در خصوص گلایه برخی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شیفت‌های کاری طولانی و حجم زیاد درسی گفت: به نظر من روش ساخته‌شدن و مهارت‌آموزی دانشجویان شیفت‌های کاری در مراکز درمانی است.

ایمانیه در پاسخ به این سؤال که برخی دانشجویان معتقدند به خاطر حضور نداشتن پزشکان عمومی در بیمارستان‌ها، از دانشجویان به نوعی بیگاری کشیده می‌شود، اظهار کرد: من هم شیفت‌های طولانی را گذراندم و یکی از رمز‌های موفقیت دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی شیراز همین حجم زیاد کاریشان در بیمارستان است؛ چراکه بیشتر تجربه و مهارت کسب می‌کنند و با مشاهده انواع بیماران، پس از فارغ‌التحصیلی دیگر چیزی برایشان تازگی ندارد چراکه همه‌چیز را تجربه کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: ما به دانشجویان به عنوان نیروی کار نگاه نمی‌کنیم و هر جا لازم باشد پزشک عمومی هم جذب می‌کنیم و شاید بتوان گفت که بیشترین جذب پزشک عمومی را دانشگاه علوم پزشکی شیراز داشته است.

ایمانیه تصریح کرد: از نظر حجم دروس هم تصمیم داریم که محتوا‌های درسی را بازنگری کنیم و آن‌هایی که در اولویت نیستند را حذف خواهیم کرد.

انتهای پیام/ن

جذب ۲۴ رتبه برتر کنکور سراسری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار