رئیس شبکه دامپزشکی اردستان اعلام کرد:

توقیف کامیون حامل ۱۶ تن ذرت آلوده به کود مرغی در اردستان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان گفت: کامیونی حامل ۱۶ تن ذرت آلوده به کود مرغی در اردستان با همکاری ماموران انتظامی توقیف شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،میثم استکی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارشناسان دامپزشکی پس از بازرسی کامیون مورد نظر موضوع را مورد بررسی قرار دادند و وجود کود در بار 16تن ذرت تایید شد.

وی افزود: پس از تایید آلوده بودن ذرت با هماهنگی دادستان اردستان نسبت به توقیف کامیون اقدام شده و محموله مورد نظر از چرخه مصرف طیور حذف شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان با بیان اینکه مدفوع پرندگان می‌تواند یکی از راه‌های انتقال بیماری خطرناک آنفلوانزای فوق حاد پرندگان باشد، تصریح کرد: همچنین دانه و مواد خوراکی آلوده به مدفوع و ترشحات پرندگان آلوده به آنفلوانزا می‌تواند عامل انتقال این بیماری باشد  به شکلی که حتی یک گرم کود آلوده به ویروس آنفلوانزا می‌تواند یک میلیون قطعه پرنده را آلوده کند.

وی افزود: برخورد قاطعانه با افرادی که موازین بهداشتی و امنیت زیستی را رعایت نمی‌کنند در دستور کار این شبکه قرار دارد.

استکی نقش دامپزشکی در حفظ و حراست از سرمایه‌های ملی، سلامت و ایمنی مواد غذایی را از مزرعه تا سفره به عنوان نقشی استراتژیک و کلیدی بسیار حائز اهمیت و انکار ناپذیر دانست و گفت: با توجه به ابعاد گسترده وظایف و مسئولیت‌ها، دامپزشکی یکی از ارکان اساسی زمینه ساز امنیت غذایی محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

توقیف کامیون ذرت آلوده به کود مرغی در اردستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.