قاضی‌پور در اخطار قانون اساسی:

سوال از رئیس جمهور درباره وضعیت دریاچه ارومیه اعلام وصول شود

نماینده مردم ارومیه خواستار اعلام وصول سوال جمعی از نمایندگان از رئیس جمهور درباره وضعیت دریاچه ارومیه شد.

سوال از رئیس جمهور درباره وضعیت دریاچه ارومیه اعلام وصول شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در جلسه علنی امروز( 7 آبان ) در تذکری با استناد به اصل 19 قانون اساسی، گفت: مردم ایران بر اساس این قانون از هر قوم و قبیله‌ای باشند از حق مساوی برخوردارند و رنگ، نژاد و اینها سبب امتیاز نمی‌شود.

وی با یبان اینکه قرار بود از استان آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل یک نفر به عنوان وزیر معرفی شود اما متاسفانه آقای روحانی وزیری از این استان‌ها معرفی نکرده است، اظهار کرد: چندی پیش رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار گفت که از استان زنجان یک وزیر معرفی شده است و علی رغم اینکه ما زنجان را جزء آذربایجان می‌دانیم اما قرار بود از آذربایجان غربی و شرقی یک نفر معرفی شود.

نماینده مردم ارومیه با استناد به اصل 50 قانون اساسی مربوط به حفاظت از محیط زیست گفت: 118 نماینده مجلس سوال خود از رئیس جمهور در مورد وضعیت دریاچه ارومیه تقدیم هیات رئیسه کرده‌اند و خواهشمندیم که این سوال اعلام وصول شود تا ملت بدانند مجلس به دنبال نگرانی‌های آنان است.

قاضی‌پور خاطر نشان کرد: در استان خوزستان و سیستان و بلوچستان شاهد ریزگردها هستیم اما با مرگ دریاچه ارومیه شاهد ریزگردهای نمک خواهیم بود و نباید با مرگ آذربایجان بازی کنیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار