دانستنی‌های علمی؛

بلایی که این خوراکی بر سر دندانتان می‌آورد/ آیا کاشت ناخن سرطان زاست؟/ حقایقی باورنکردنی درباره دلایل سکته قلبی/ این مواد غذایی را با هم مصرف نکنید

به گزارش خبرنگار گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

باخوردن این میوه دیگر سرطان نمی گیرید

انار سرشار از ویتامین C است و از این رو به تقویت سیستم ایمنی بدن و حفظ و نگهداری از آن کمک می کند، اگر سیستم ایمنی عملکرد درستی داشته باشد، سلول های سرطانی توانایی رشد در بدن را نخواهند داشت. در نتیجه، انار گزینه خوبی برای پیشگیری از سرطان است، برخی مطالعات نشان داده اند که انار حاوی الاجیتانین ها است، که می توانند رشد سلول های سرطانی را کند کنند و از توزیع سلول های سرطانی در بدن جلوگیری می کنند، ویژگی های ضد سرطانی انار می تواند مرگ سلول سرطانی را از طریق مسدود کردن مسیر دریافت مواد مغذی توسط آنها برنامه ریزی کند.

بلایی که این تغذیه بر دندان شما می آورد/با این دو روش کمردرد خود را تسکین دهید/آیا کاشت ناخن سرطان زاست؟
بلایی که این خوراکی بر سر دندان شما می آورد

خونریزی لثه و یا افزایش درد دندان ها نشان دهنده عادت های تغذیه ای نادرست، نوشیدن الکل، استعمال سیگار و ... است. در حالی که سیگار می تواند مشکلات عمده ای برای سلامت دندان ها به وجود بیاورد اما شکر هنوز مقصر اصلی است. مصرف بیش از حد قند، اغلب از طریق نوشابه ها، می تواند منجر به ساییدگی مینای دندان، پوسیدگی و درد شود. اجتناب از این نوشیدنی ها و افزایش مصرف ویتامین ث، به درمان تورم و خونریزی لثه ها کمک می کند.

مصرف بیش اندازه چای در طول روز ممنوع!

چای دارای کافئین است و مصرف بیش از اندازه آن سبب می‌شود افراد دچار مشکلاتی نظیر تپش قلب و مشکلات قلبی شوند، دم نوش‌هایی مانند گل گاوزبان، به لیمو و آویشن می‌توانند بهترین نوشیدنی‌های جایگزین برای مصرف به جای چای در طول روز باشند.

 برای جلوگیری از آسیب به موهایتان این ویتامین را مصرف کنید/بلایی که این تغذیه بر دندان شما می آورد/با این دو روش کمردرد خود را تسکین دهید/آیا کاشت ناخن سرطان زاست؟

این ورزش از زوال عقل جلوگیری می کند

بررسی‌های انجام شده در رابطه با فواید ورزش گلف نشان داده است که انجام مرتب این ورزش می‌تواند در افراد بالای ۵۵ سال تا ۳۰ درصد احتمال زوال عقل را کاهش دهد. همچنین بیمارانی که به این مشکل مبتلا هستند نیز با انجام گلف می‌توانند شرایط بهتری پیدا کنند. ورزش گلف می‌تواند باعث افزایش هماهنگی بدن شود و قسمت هایی از مغز را تحریک کند. این ورزش برای افراد میان سال و سالمند لذت بخش است و باعث بهبود روحیه آنها می‌شود.

با این 2 روش کمردرد خود را تسکین دهید

ماساژ می‌تواند کمر درد مزمن را بهبود بخشد، به‌ویژه اگر همراه با ورزش و حرکات کششی انجام شود. تحقیقات نشان داده است حرکت در بیمارانی که به ورزش، حرکات کششی و ماساژ می‌پردازند، راحت‌تر حرکت کرده و درد درازمدت و گذرای کمتری را تجربه می‌کنند.

فیزیوتراپی: در صورتی که به دلیل ابتلا به کمردرد مدت زیادی بی‌تحرک بوده‌اید، یک برنامه توانبخشی مناسب می‌تواند قدرت عضلاتتان را به آنها برگردانده و شما را برای انجام دوباره کارهای روزمره‌تان آماده کند. در این دوره، یک فیزیوتراپیست به شما کمک می‌کند تا عضلات خود را قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر کرده و بدون اینکه فشاری اضافی بر کمر خود وارد کنید، قوای بدنی و تناسب اندام خود را بهبود بخشید.

برای جلوگیری از آسیب به موهایتان این ویتامین را مصرف کنید/بلایی که این تغذیه بر دندان شما می آورد/با این دو روش کمردرد خود را تسکین دهید/آیا کاشت ناخن سرطان زاست؟
دلایل سکته قلبی در صبح یک روز آلوده

آلودگی هوا که اخیرا بسیار درگیر آن هستیم یک تهدید جدی برای جان بیماران قلبی و عروقی است زیرا بیماران هنگامی که در معرض هوای آلوده قرارمی گیرند دچار کم اکسیژنی و علاوه بر آن آلودگی هوا می تواند باعث تشدید بیماری های قلبی و عروقی می شوند به همین سبب بسیار به این افراد توصیه می شود به هیچ عنوان در این روز های آلوده از منزل خارج نشوند .همان طور که که می دانیم آلودگی هوا منشاء مختلفی دارد کارخانه ها ، ماشین ها ، بنزین های بی کیفیت و… از عوامل اصلی تشدید آلودگی هوا هستند .هنگامی که میزان سرب ،دی اکسیدکربن و منواکسیدکربن موجود در هوا افزایش میابد در بافت عروقی افراد اختلال ایجاد می شود و علاوه بر مشکلات قلبی می تواند زمینه ساز انواع سرطان ها در افراد جامعه شوند.

با ماهی این مواد را استفاده نکنید

همچنین متخصصان تغذیه، مصرف ماهی با لیموترش را نیز توصیه می‌کنند چون نه تنها لیمو طعم بهتری به گوشت ماهی می‌دهد بلکه ویتامین C موجود در آن به جذب آهن ماهی کمک می‌کند، البته باید توجه داشت که مصرف مقادیر زیاد چاشنی‌هایی چون لیموترش و انواع ترشی‌ها به همراه ماهی به‌دلیل آنکه هر 2 طبع سردی دارند به خصوص برای سرد‌مزاجان توصیه نمی‌شود چون ضمن اینکه سبب بی‌حالی، ضعف و هضم سخت غذا می‌شود، تشدید‌کننده بیماری های سرد همچون روماتیسم، آلزایمر، افسردگی و… است.

برای جلوگیری از آسیب به موهایتان این ویتامین را مصرف کنید/بلایی که این تغذیه بر دندان شما می آورد/با این دو روش کمردرد خود را تسکین دهید/آیا کاشت ناخن سرطان زاست؟
علت سرفه شبانه چیست؟

هوای خشک می‌تواند بینی و گلوی ملتهب‌شده را تحت فشار قرار بدهد و در نتیجه سرفه شبانه را تشدید کند. شما می‌توانید برای حل این مشکل از وسایل رطوبت‌زا برای بازگرداندن رطوبت به هوا استفاده کنید. این ترفند، تنفس را برای شما راحت‌تر می‌سازد،وسایل مرطوب‌کننده یا رطوبت‌زا همیشه بی‌خطر نیستند. اگر آبی که درون این وسایل می‌ریزید، استریل نباشند، خطر بازگرداندن میکروب‌ها به هوای درون خانه و گسترش بیماری‌ها را افزایش می‌دهید. بیماری‌های باکتریایی به‌راحتی در این حالت به‌وجود می‌آیند.


آیا کاشت ناخن سرطان زاست؟

شاید این موضوع باورکردنی نباشد، اما تحقیقات علمی ثابت کرده گازهای سمی موادی که برای کاشت ناخن استفاده می شود می تواند سبب مسمومیت آرایشگر و حتی مشتری شود. این نوع از مسمومیت علائم شبیه مسمومیت الکلی دارد که در موارد شدید با علایمی از جمله بروز اختلالات روانی، خونی، کبدی، قلبی- عروقی و تنفسی همراه است. مواجهه طولانی مدت آرایشگران با این بخارهای سمی می تواند زمینه ساز آسم و حتی سرطان ریه باشد.

گیاهی که به سرعت لاغرتان می کند

کرفس کلسترول کمی دارد و کاهنده اشتها است. کالری کمی دارد و سرشار از فیبر است. کرفس دارای آنتی اکسیدان های فراوانی است و در بدن دارای خاصیت سم زدایی است. خواص مدر دارد و در نتیجه در کاهش سموم برای بدن بسیار موثر است.

برای جلوگیری از آسیب به موهایتان این ویتامین را مصرف کنید/بلایی که این تغذیه بر دندان شما می آورد/با این دو روش کمردرد خود را تسکین دهید/آیا کاشت ناخن سرطان زاست؟
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
دوست ابن سینا!
۲۳:۳۷ ۰۷ آبان ۱۳۹۶
با خوردن انار دیگه واقعا کسی سرطان نمی گیره؟؟؟!!!
آخرین اخبار