حریرچی:

بهره‌مندی 23 میلیون ایرانی از طرح پزشک خانواده/ بی اثر بودن فشارهای سیاسی در انتخاب رئیس دانشگاه علوم پزشکی فارس

سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: برای انتخاب رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی فارس در حال مشورت هستیم و فشارهای‌ سیاسی تأثیری در این خصوص ندارد.

 بهره‌مندی 23 میلیون نفر از مردم کشور از طرح پزشک خانواده / بی اثر بودن فشارهای  سیاسی در انتخاب رییس دانشگاه علوم پزشکی فارسبه گزارش خبرنگار حوزه‌ حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج حریر‌چی سخنگوی وزارت بهداشت صبح امروز در حاشیه‌ی نشست خبری که در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد در جمع خبر‌نگاران اظهار کرد: کاهش هزینه های پرداختی از جیب مردم به حدود 38 درصد کاهش پیدا کرده است، اما در این میان وزارت بهداشت هیچ‌گونه ادعایی مبنی بر نبود تورم در حوزه‌ی سلامت نیست.

وی با بیان اینکه در حوزه‌ی سلامت اگر قرار است مقایسه‌ای صورت بگیرد باید اثر تورم را حذف کنیم، ادامه داد: نظام پزشک خانواده و ارجاع دارای سطح بندی است و کشورمان یا باید بسیار پولدار باشد که افراد با یک دفترچه به هر دکتری  در بخش‌های خصوصی و دولتی مراجعه کنند که مطمئنا ایران چنین پول و منابعی را ندارد و آن کشوری که این روش درمانی را در پیش گرفته ، 20 درصد حقوق افراد را صرف سلامت و خدمات بهداشتی می‌کند.

 حریر‌چی با بیان اینکه در حال حاضر 7 درصد حقوق بابت بیمه و خدمات درمانی کسر می‌شود ، افزود: همه‌ی افرادی که زیر 2 میلیون تومان در‌یافتی شان بوده به طور متوسط مبلغی به میزان 70 تا 140 هزار تومان از حقوقشان کسر می‌شود و این مبلغ برای یک خانواده‌ی 4 نفری در نظر گرفته شده است.

 سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ما باید به طرح پزشک خانواده و ارجاع کنیم ، ادامه داد: کل پولی که در حوزه  سلامت در کشور ما هزینه می‌شود مبلغی در حدود 30 میلیارد دلار بوده در صورتی‌ که  کشور انگلیس‌ که دو، سوم‌ جمعیت‌ ما را دارد‌ 150 میلیارد دلار‌ صرف‌ ارائه خدمات بهداشتی  و درمانی‌ می‌کند و به همین دلیل‌ ماباید‌ به اولویت‌بندی طرح‌ها در حوزه بهداشت و درمان‌ توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

 حریرچی‌ در خصوص نبود پزشک خانواده در منطقه و یا شهری‌، عنوان کرد: در صورتی که یک پزشک خانواده در منطقه‌ای به هر دلیلی  حضور ندارد جایگزین‌ آن فرد از قبل مشخص شده و خوشبختانه‌ باید بگویم که اکثر‌ مردم استان‌های کشور‌ از طرح پزشک خانواده‌ رضایت‌ دارند‌ اما ممکن است یک سری از افراد با همین میزان‌ حق بیمه پرداختی‌ دسترسی بیشتری‌ به پزشکان  متخصص را داشته باشند.

 وی تأکید کرد: طرح پزشک خانواده برای 50 درصد از مردم اجرایی و در حال حاضر  23 میلیون نفر از آن بهره‌مند شده‌اند و همچنین‌ تمام افراد تحت پوشش کمیته‌ امداد و مردمان شهرهای زیر 50 هزار نفر نیز از طرح پزشک خانواده  استفاده می‌کنند.

 حریرچی‌ در خصوص تأخیر در انتخاب رییس علوم پزشکی فارس‌، یادآور شد: برای انتخاب‌ رئیس دانشگاه علوم پزشکی فارس‌ در حال نظرسنجی و مشورت‌ هستیم و خوشبختانه باید بگویم که کار ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هیچگونه‌ تغییری نکرده و فشارهای  سیاسی نیز هیچگونه تأثیری در انتخاب رئیس دانشگاه علوم پزشکی فارس ندارد.

انتهای پیام/

 رضایت 80 درصدی مردم از طرح پزشک خانواده

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار