رئیس مرکز تحقیقات نورولوژی بالینی علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

پذیرش سالانه ۲ هزار بیمار مبتلا به سکته مغزی به بیمارستان نمازی

بیمارستان نمازی شیراز سالانه ۲ هزار بیمار مبتلا به سکته مغزی را پذیرش می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ افشین برهانی حقیقی رئیس مرکز تحقیقات نورولوژی بالینی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه به طور متوسط، سالانه دو هزار بیمار مبتلا به سکته مغزی به بیمارستان نمازی شیراز مراجعه می‌کنند، گفت: حدود ۱۵ درصد این افراد، زیر ۴۵ سال و یک سوم بیماران نیز زیر ۶۵ سال هستند.

وی، با اشاره به هفته جهانی سکته مغزی، افزود: سکته مغزی به عنوان دومین علت مرگ و میر و نخستین دلیل معلولیت در جهان است که از هر ۶ نفر، یک نفر دچار سکته مغزی می‌شود و هر شخصی در هر سنی در خطر بروز سکته مغزی است.

برهانی حقیقی ادامه داد: تحقیقات همچنین نشان‌گر آن است که سکته مغزی در مردان شایع‌تر از بانوان است و این موضوع با شیوه زندگی، تغذیه، کار و مباحث ژنتیک مرتبط است.

وی، کنترل قند خون، فشار خون و چربی‌های مضر و کلسترول خون را موجب کاهش خطر بروز سکته مغزی عنوان کرد و اظهار داشت: مصرف دخانیات نیز عاملی موثر در بروز سکته‌های مغزی است که با کاهش و عدم مصرف آن می‌توان تا حد زیادی از بروز سکته مغزی جلوگیری کرد.

برهان حقیقی گفت: سکته مغزی، یکی از معضلات عمده علم پزشکی است، اما راهکار‌هایی برای کاهش چشمگیر عوارض و مشکلات ناشی از آن وجود دارد، تشخیص سریع و به هنگام نشانه‌های سکته و مراجعه هرچه سریع‌تر به مراکز تخصصی و پیشرفته درمانی تاثیر به سزایی در بهبود نتایج حاصل از درمان دارند.

رئیس مرکز تحقیقات نورولوژی بالینی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مراقبت مناسب از بیمار پس از بروز سکته مغزی را نیز دارای تاثیر چشمگیری در بازیابی سلامتی او عنوان کرد و تصریح کرد: بسیاری از بیماران، اقدامات درمانی لازم را به موقع دریافت نمی‌کنند و تلاش‌های تیم درمانی از اقدامات موثر در بازیابی توانایی فرد پس از بروز سکته مغزی است.
انتهای پیام/ر

دومین علت مرگ و میر سکته مغزی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار