وزیر سابق نیرو مطرح کرد:

جهش بزرگ ایران در انرژی‌های تجدیدپذیر/ انرژی‌های نو کمک حال اقتصاد کشور

چیت‌چیان با بیان اینکه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر جز سیاست‌های نظام است گفت: خوشبختانه ایران در انرژی‌های تجدیدپذیر از یک جهش بزرگ برخوردار است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چیت‌چیان وزیر سابق نیرو صبح امروز در کنفرانس انرژی‌های تجدیدپذیر که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: برخی از افراد گفته بودند که انرژی‌های تجدیدپذیر برای ایران مقرون به صرفه نیست و میزان انرژی که بوسیله توربین بادی به دست می‌آید قیمت بیشتری در مقایسه با خرید انرژی دارد که این مسئله برای من تعجب انگیز بود.

وی بیان کرد: کشور آلمان باوجود اینکه نیروگاه‌های هسته‌ای خود را تعطیل کرده است هم در رشد چشمگیر اقتصادی داشته و هم با تمام این صحبت‌ها میزان مصرف سوخت فسیلی‌اش را کاهش داده است.

چیت چیان با بیان اینکه برای تامین ۴۵ درصد از سوخت مصرفی نیروگاه‌های حرارتی کشور مجبور بودیم از سوخت مایع استفاده کنیم اظهار کرد: امروزه که تمام فازهای پارس جنوبی راه اندازی شده است اما هنوز ۱۵ درصد از سوخت نیروگاه‌های حرارتی ما بوسیله سوخت مایع تامین می شود.

وی با خاطرنشان کردن این نکته که در زمستان با افزایش مصرف گاز طبیعی، میزان سوخت مایع افزایش پیدا می‌کند ادامه داد: نیروگاهای حرارتی کشور نیازمند سوخت مایع و از جمله مازوت هستند و متاسفانه سوخت‌های مازوت در کلان شهرها سلامتی مردم را به مخاطره می اندازد و همین مسئله رفتن به سمت انرژی‌های تجدید‌پذیر برای کشور را ضروری کرده است.

وی با بیان اینکه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر جز سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است که بوسیله رهبری معظم ابلاغ شده است اظهار کرد: خوشبختانه بابد بگویم ایران در انرژی‌های تجدیدپذیر از یک جهش بزرگ برخوردار است.

چیت‌چیان با اشاره به ساخت نیروگاه‌های خورشیدی در کشور اظهار کرد: در سال گذشته یک نیروگاه یک مگاواتی خورشیدی در شهر اراک راه اندازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت نیرو از امروز باید به سمت مناقصه‌ها پیش برود، یادآور شد: در آینده‌ای نزدیک همه مردم باید احساس کنند که بخش انرژی‌های تجدید‌پذیر کمک حال بخش اقتصاد کشور است.

انتهای پیام/

اظهارات چیت‌چیان در کنفرانس انرژی‌های تجدیدپذیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار