یک متخصص رادیولوژی مطرح کرد؛

مجهز بودن بیمارستان‌ها مرگ و میر نوزادان را کاهش می‌دهد/ متناسب نبودن تعرفه رادیولوژیست‌ها با میزان حجم کار

گرامی گفت: تعرفه رادیولوژیست‌ها با میزان حجم کار آنها تناسب ندارد.

مجهز بودن بیمارستان‌ها میزان مرگ و میر نوزادان را کاهش می‌دهد/ متناسب نبودن تعرفه رادیولوژیست‌ها با میزان حجم کاربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا گرامی متخصص رادیولوژی امروز در مراسم کنفرانس داپلری آنومالی، سونوگرافی، اکوی قلب جنین  NT که در سالن همایش‌های بین المللی رایزین برگزار شد، اظهار کرد: کنفرانس داپلر بارداری درباره آنومالی‌های قلب جنین و اکوی آن به وسیله انجمن رادیولوژی ایران و در راستای ارتقای سلامت جامعه و همچنین تشخیص زود رس ناهنجاری‌های جنین زنان باردار برگزار شده است.

وی عنوان کرد: هدف از برگزاری این همایش آموزش رادیولوژی ها در حوزه‌های مختلف آنتومی و اکوی قلب و همچنین تشخیص زود هنگام ناهنجاری‌های قلب جنین است.

گرامی با بیان اینکه بررسی ساختار جنین و ناهنجاری در همایش داپلر بارداری و آنومالی انجام می‌شود، افزود: در این همایش ناهنجاری‌های جنین که امکان سقط قانونی طبق مجوزهای پزشک قانونی در زمان مقتضی بررسی می‌شود و این موضوع سبب می شود تا رادیولوژیست‌ها با آمادگی کامل در بیمارستان‌های  مجهز حاضر شوند.

آموزش رادیولویست‌ها، کاهش هزینه‌های درمانی را به دنبال دارد

گرامی با بیان اینکه آموزش رادیولویست‌ها باعث کاهش مرگ و میر نوزادان در هنگام تولد و همچنین کاهش هزینه‌های درمانی می‌شود، ادامه داد: آماده بودن متخصصان رادیولوژیست کمک بزرگی به افزایش سطح رضایت مندی زنان باردار می کند.

وی عنوان کرد: بررسی جنین آنومالی و یا اسکن اکو بین  45 دقیقه تا یک ساعت به طول می‌انجامد و این حجم کار تناسبی با تعرفه پایین رادیولوژیست‌ها ندارد.

گرامی یادآور شد: افزایش تعرفه  رادیولوژیست‌ها ارتباط مستقیمی با ارتقای سطح کیفی خدمات آنها به مردم دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار