استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح کرد:

هزینه میلیاردی مانعی بزرگ در تاسیس مطب‌های رادیولوژی

کشاورز گفت: متخصصان رادیولوژی به منظور تأسیس مطب باید هزینه‌های زیادی را برای خرید دستگاه و ملک تقبل کنند.

هزینه زیاد راه‌اندازی مطب برای متخصصان رادیولوژیالهام کشاورز متخصص رادیولوژی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: وضعیت تجهیزات و وسایل رادیولوژی در کشورمان مناسب اما به حد ایده‌آل نرسیده است. توانمندی‌های متخصصان رشته رادیولوژی مانند پزشکان در کشورهای پیشرفته است و کارهای تشخیصی و رادیولوژی به خوبی و در زمان مناسب انجام می‌شود.

وی بیان کرد: متأسفانه با کاهش تعرفه رادیولوژی، پزشکان این گروه دچار مشکلات و مسائلی شدند که یکی از موارد آن هزینه گزاف دستگاه‌های رادیولوژی و تجهیزات وابسته به آن است.

کشاورز ادامه داد: متخصصان رادیولوژی برای راه‌اندازی مطب حتما باید از دستگاه‌های به روز رادیولوژی استفاده کنند و همچنین به دلیل ضرورت سرب‌کوبی دیوارهای مطب‌، لزوما باید یک ملک را خریداری کنند که باعث بروز مشکلات مالی سرسام‌آوری در بین این افراد می‌شود.

وی با بیان اینکه یک متخصص رادیولوژی باید برای راه‌اندازی یک مرکز مبلغی حدود 1.5 میلیارد تومان هزینه کند، افزود: متخصصان مامائی با خرید یک دستگاه سونوگرافی متحرک ساده و با اجاره یک مکان همان پولی را که متخصصان رادیولوژی از مردم دریافت کردند، از مراجعان خود دریافت می‌کنند بدون آنکه هزینه زیادی را برای تأسیس مطب‌شان بپردازند.

 

انتهای پیام/

 

مشکلات  متخصصان رادیولوژی برای راه‌اندازی مطب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار