نوبخت در مراسم روز جهانی رادیولوژی؛

۱۳ درصد بودجه طرح تحول به دارو اختصاص دارد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:۱۳ درصد از بودجه طرح تحول به دارو و تجهیزات اختصاص دارد و در حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان سهم دارو است.

۱۳ درصد بودجه طرح تحول به دارو اختصاص داردبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مراسم روز جهانی رادیولوژی که در هتل استقلال برگزار شد، اظهارکرد: در شرایط خاصی کشورمان قرار گرفته است به طوری که درآمار منتشره  بانک مرکزی ایران عملکرد سلامت ایران در سال ۹۴ تبیین کرده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۳ هزار میلیارد تومان از حساب ملی کشور صرف سلامت شده است، افزود: در حال حاضر 9.3 GDP صرف سلامت می شود که با کاهش یک درصد از پرداخت ها میلیارد ها تومان به این میزان اضافه می شود .

نوبخت بیان کرد: نقاط ضعف طرح تحول باید شناسایی و بدهکاری آن برطرف شود به طوری که امروز میزان فرانشیز در حدود ۶۰ درصد بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر مردم بین ۳ تا ۶ درصد در مواقع بستری شدن از جیب خود پرداخت می کنند و ما ۱۳ درصد از بودجه طرح تحول به دارو و تجهیزات اختصاص دارد و در حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان سهم دارو بوده و از این سهم در حدود ۶ درصد مختص تجهیزات است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه ۱۵ درصد از بودجه طرح تحول صرف پرداخت ها می شود ، تصریح کرد: در پزشکی سه نوع پرداخت وجود دارد که بازنشستگان جامعه پزشکی ، شاغلان در دانشگاه های علوم پزشکی از ۶ تا ۱۰ میلیون تومان و شاگردان آنها نیز تا ۵۰ میلیون پول گرفته اند و به نظر من اگر شما به دنبال عدالت هستید باید به این مسائل رسیدگی کنید.

برگزاری تجمعات جامعه رادیولوژیکی بیراهه بود

وی افزود:  اگر مسائل را به درستی برای جامعه پزشکی بازگو کنیم؛ انجام کارها در چهار چوب قانون حل می شود ولی برگزاری تجمعات جامعه رادیولوژی از نظر ما کاری بیراهه بود .

نوبخت اظهار کرد: هرکدام از جامعه پزشکی با من کار داشتند به راحتی در مجلس با آنها ملاقات می کنم و برگزاری برخی از کارها مناسب نبوده و ما از این نوع اقدامات حمایت نمی کنیم .

 وی تاکید کرد: ما از دستکاری تعرفه ناراحت هستیم و در 2 سال اول طرح تحول ۵۳۰۰ نیروی متخصص تربیت و به سراسر کشور و مناطق کم تر توسعه یافته اعزام کردیم ولی در سفری که به مازندران داشتم شاهد کنبود پزشک بودم .

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یاد آور شد: برخی از نیروهای وارداتی به درد کشور مبدا نخورده و هیچ وجه دردی از ایران را حل نمی کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار