صادقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

استرس و آلودگی هوا فاکتور‌های مهم شیوع سرطان در جهان

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: استرس و آلودگی هوا سبب شیوع بیماری سرطان بین مردم دنیا و کشورمان می‌شود.

استرس و آلودگی هوا فاکتور‌های مهم شیوع سرطانسهراب صادقی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و متخصص مغز و اعصاب  در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد:  سرطان امروزه به یکی از بیماری‌های شایع در بین مردم دنیا و کشورمان تبدیل شده است که به دلیل رعایت نکردن ریز فاکتور‌های خطر این عارضه در میان بیماران بروز پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: کم‌تحرکی، تغذیه ناسالم و آلودگی هوا می‌تواند به عنوان ریز فاکتور‌های مهم در بروز انواع سرطان‌ها در میان مردم باشد که به دلیل رعایت نکردن سبک زندگی سالم به تغذیه مقوی برخی افراد ممکن است دچار بیماری سرطان شوند.

چکاب دوره ای سبب ارتقای کیفیت زندگی بیماران می شود

صادقی عنوان کرد: آمار شیوع سرطان در ایران تفاوت چندانی با منطقه و دنیا ندارد که به دلیل پیشرفته شدن دستگاه های تشخیص بیماری سرطان برخی افراد تصور بیشتر شدن شیوع این عارضه را در میان مردم دارند.

وی تأکید کرد: امروزه استرس و آلودگی هوا 2 عامل مهم در شیوع بیماری سرطان در میان مردم کشورمان محسوب می‌شود و این عوامل باعث شده سیستم ایمنی طبیعی بدن به شدت در برابر عارضه سرطان کاهش پیدا کند.

صادقی یادآور شد: به غیر از ریز فاکتور و عوامل محیطی مسئله ژنتیک و فامیلی تأثیر زیادی در بروز بیماری سرطان در میان افراد دارد که با چکاپ دوره‌ای و تشخیص به موقع افزایش طول عمر و کیفیت زندگی در میان افراد ایجاد می‌شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار