سخنگوی انجمن نجات کودکان: یک چهارم کودکان آواره روهینگیایی دچار سوء تغذیه هستند

سخنگوی انجمن نجات کودکان از شرایط اسفناک کودکان آواره روهینگیایی به دلیل سوء تغذیه خبر داد.

سخنگوی انجمن نجات کودکان: یک چهارم کودکان آواره روهینگیایی دچار سوء تغذیه هستندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سی ان ان، "ریک گوورده" سخنگوی انجمن نجات کودکان اعلام کرد یک چهارم کودکان آواره روهینگیایی دچار سوء تغذیه هستند.

بر این اساس، گوورده درباره وضع آوارگان روهینگیایی میانمار گفت من در دو هفته گذشته بارها به اردوگاه‌های آوارگان روهینگیا در کاکس بازار بنگلادش رفته‌ام. چیزی که خیلی آزار دهنده است نبود شرایط و امکانات بهداشتی و همچنین کمبود شدید مواد غذایی است.

برآوردها نشان می‌دهد دستکم یک چهارم کودکان این آوارگان دچار سوء تغذیه حاد هستند و این رقم بسیار بالا و نگران کننده است. وقتی پانزده درصد از کودکان دچار سوء تغذیه باشند شرایط اضطرار و فوق العاده تلقی می‌شود اما می بینیم وضعیت کودکان آواره روهینگیا از حالت اضطراری نیز بدتر است. همچنین در چنین شرایطی، احتمال شیوع انواع بیماری‌ها بسیار بالاست و این خود می‌تواند فاجعه انسانی دیگری را رقم بزند. در واقع اگر سوء تغذیه این کودکان برطرف نشود آنها ممکن است جان خود را از دست بدهند.

بسیاری از ساکنان این اردوگاه‌ها از خشونت‌ها در میانمار فرار کرده و به این اردوگاه‌ها پناه آورده‌اند و به علت اینکه این جابجایی عظیم انسان‌ها در مدت کوتاهی اتفاق افتاده است، امکانات و کمک‌ها پاسخگوی این سیل عظیم آوارگان نبوده است. ما شاهد کمبود گسترده مواد غذایی هستیم و تلاش‌های بی وقفه گروه‌های امدادی و بشردوست کفاف این جمعیت عظیم آوارگان را نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: آمارها نشان می‌دهد در مدت تنها دو ماه بیش از ششصد هزار نفر آواره شده و به بنگلادش آمده‌اند. در واقع هم اکنون به اندازه جمعیت یک شهر در منطقه‌ای جمع شده‌اند که امکانات کافی ندارد و اکثر آنها در سرپناه‌های موقتی ساکن هستند.

سخنگوی انجمن نجات کودکان در پایان خاطر نشان کرد: جامعه بین المللی باید اقدامی جدی به ویژه درباره سوء تغذیه کودکان صورت دهد. در صورت سهل انگاری در این مسئله شاهد مرگ و میر گسترده کودکان خواهیم بود. باید توجه داشت فقط سوء تغذیه و بیماری نیست که بر کودکان تاثیر منفی دارد بلکه صدمات روحی این اتفاقات آسیب‌های جبران ناپذیری به آنها می‌زند. در واقع اگر به این کودکان کمک فوری نشود آینده این نسل نابود خواهد شد.

انتهای پیام/

سوء تغذیه شدید کودکان روهینگیایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار