تشکیل 652 پرونده قاچاق کالا در اردبیل

در هفت ماهه نخست امسال ۶۵۲ پرونده قاچاق کالا در اردبیل تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،حسین نجف‌زاده مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل افزود:  در هفت ماهه نخست امسال 652 پرونده قاچاق کالا در اردبیل تشکیل شده است که نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد و به همین منظور نیاز است در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم برای کاهش ورود کالای قاچاق به استان انجام شود.

وی از اعزام به زندان یک نفر قاچاقچی در شهرستان خلخال در آبان ماه نیز خبر داد و گفت: به موجب حکم صادره از شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان خلخال متهم پرونده قاچاق سیگار به دلیل خودداری از پرداخت مبلغ 356 میلیون و 750 هزار ریال جزای نقدی به تحمل دو سال و پنج ماه و 9 روز حبس بدل از جزای نقدی محکوم و در طی دوران محکومیت روانه زندان شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: در حال حاضر نیز موضوع نگران‌کننده‌ای که وجود دارد این است که قاچاق سیگار در هفت ماهه نخست امسال به 145 پرونده رسیده است و این نشان از افزایش آسیب‌های اجتماعی به ویژه در بحث اعتیاد و استفاده بی‌رویه سیگار را به وضوح مشخص می‌کند.

نجف‌زاده بیان کرد: به طور میانگین ماهانه بیش از یک هزار پرونده در این مجموعه بررسی می‌شود و طی آمار به دست آمده در هفت ماهه نخست امسال پنج هزار و 958 فقره پرونده در دست اجرا قرار گرفته است که اکثریت مربوط به تخلفات در حوزه کالا و خدمات است که این موضوع اهمیت موضوع را بیش از پیش نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: نیاز است در این زمینه نظارت و بازرسی‌های لازم در سطح استان به اندازه‌ای افزایش یابد تا بتوانیم با فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه به تمامی اهداف خود در راستای کاهش تخلفات و رفع مشکلات دست یابیم و در فرهنگ‌سازی استفاده از تولیدات داخلی گام مهم و اساسی برداریم.

 

انتهای پیام/ع

ضرورت کاهش ورود کالای قاچاق به استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.