خبرگزاری فرانسه گزارش داد:

دموکرات‌های آمریکا برای به چالش کشیدن ترامپ در سال ۲۰۲۰ به یک قهرمان مطرح نیاز دارند

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به بررسی چالش‌های پیش‌روی دموکرات‌ها برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ پرداخت.

دموکرات‌های آمریکا برای به چالش کشیدن ترامپ در سال ۲۰۲۰ به یک قهرمان مطرح نیاز دارندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک سال پس از شکست هیلاری کلینتون در برابر دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دموکرات‌های آمریکا برای بازسازی خود جهت دوره‌های انتخاباتی بعدی با دشواری مواجهند و قهرمان مطرحی ندارند تا بتوانند این رئیس جمهور نامحبوب را در سال 2020 به چالش بکشند.

فقط این نیست که بگوییم ده ماه اول دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ به دموکرات‌ها اجازه نداده است دوباره خود را در عرصه سیاسی مطرح کنند. آنها در دو مجلس کنگره در اقلیت هستند جایی که آنها عملا هیچ قدرتی برای جلوگیری از تصویب لوایح ندارند. اما برخی نمایندگان حزب باراک اوباما و بیل کلینتون نیمی از لیوان را پر می بینند.

سناتور کریس کانز با اشاره به شکافی که هواداران هیلاری کلینتون و برنی سندرز را برای مدتی جدا کرده بود، اعلام کرد این حزب متحدتر و پویاتر از یک سال پیش است.

کریس گالدیری Chris Galdieri استاد علوم سیاسی کالج سنت انسلم Saint Anselm در نیوهمشایر اعلام کرد در فاصله یک هزار و یکصد روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری بعدی آمریکا، یک وارث یا شخصیتی غالب وجود ندارد.

نخستین گرایش‌های انتخاباتی سال آینده با برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره نوامبر 2018 مشخص خواهد شد.

کریس وان هولن یک سناتور دموکرات دیگر گفت: «آنچه که در سال 2018 اتفاق خواهد افتاد بر انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 تأثیر خواهد گذاشت.»

از آنجا که هیلاری کلینتون قول داده است دیگر نامزد ریاست جمهوری نشود، فهرست عده‌ای از نامزدهای بالقوه دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری در سال 2020 از این قرار است:
-هفتاد ساله‌ها
برنی سندرز سناتور مستقل و دموکرات سوسیالیست ورمونت به نامزدی جدید نه نگفته است. او در جلسات، مناظره‌های تلویزیونی بر ضد جمهوری‌خواهان شرکت می کند و بر سازماندهی فعالان به جا مانده از ستاد انتخاباتی خود در انتخابات قبلی تسلط دارد. اما او در روز انتخابات 79 سال خواهد داشت.

همکار او، الیزابت وارن سناتور دموکرات ماساچوست که در حال حاضر 68 سال دارد، در بین جناح چپ دموکرات‌ها از محبوبیت برخوردار است و این محبوبیت از نبرد دائمی او با وال استریت ناشی می شود. او می تواند گوی سبقت را از برنی سندرز برباید.

جو بایدن، معاون سابق رئیس جمهور آمریکا که سال 2016 اعلام کرد تصمیم گرفته است نامزد نشود. او سال 2020، 77 ساله خواهد بود.

-جوان‌ترها
کوری بوکر، سناتور 48 ساله نیوجرسی یک سخنران با استعداد است که توانست مخاطبانش را جلب کند. او تنها سیاهپوست دموکرات مجلس سنای کنگره است.

کامالا هریس 53 ساله اهل کالیفرنیا که به تازگی به سنا راه یافت. او در ایالتش به عنوان قهرمان حقوق مدنی و مهاجران شناخته می شود.

دیگر دموکرات‌های مطرح عبارتند از سناتورها کریس مورفی (کانکتیکت)، کریستن گیلیبراند Kirsten Gillibrand (نیویورک) و شرود براون، چپ‌گرای 64 ساله، اریک گارکتی شهردار لس آنجلس و استیو بولاک فرماندار مونتانا.

-افراد سرشناس
اوفرا وینفری،مجری سرشناس برنامه‌های تلویزیونی و از مخالفان سرسخت دونالد ترامپ. او که ستاره‌ای در بین ستارگان آمریکاست امپراطوری رسانه‌ای خود و یک حساب پر و پیمان بانکی دارد.

مارک کوبان، میلیاردر بخش ورزش و سرگرمی یا تام استیر Tom Steyer کمک کننده بزرگ به بخش محیط زیست نیز ممکن است برای به چالش کشیدن دونالد ترامپ میلیارد وارد عرصه شوند.

-افراد ناشناس
جان دلانی، نماینده دموکرات کنگره که از هم اینک قصد خود را برای شرکت در انتخابات درون حزبی اعلام کرده است. او در خانواده متوسط به دنیا آمد و بعد میلیونر شد.

ست مولتون، نظامی سابق تحصیل کرده هاروارد و عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و تیم رایان دیگر نماینده مجلس نمایندگان که قصد دارد نماینده طبقه متوسط جامعه باشد.

مت پل، مشاور دموکرات که سال گذشته برای هیلاری کلینتون کار می کرد، معتقد است یک نامزد کاملا جدید ممکن است آمریکایی‌ها را وسوسه کند.

وی افزود: «فشار برای یافتن یک چهره جدید شدید خواهد بود، شخصی مستقل که موفق شود پایه انتخاباتی را بار دیگر مستحکم کند.»

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۳ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر امریکای خائن
آخرین اخبار