ایزدی در گفتگوی ویژه خبری:

با تسخیر لانه جاسوسی هیمنه و جایگاه آمریکا شکسته شد

کارشناس مسائل آمریکا گفت: تسخیر لانه جاسوسی سبب ایجاد شوک بزرگ در ساختار اطلاعاتی و سیاسی ایالات متحده شد.

در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناکامی سیاست‌های سلطه جویانه آمریکا در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب با حضور ناصر نوبری مشاور سابق وزارت امور خارجه و فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ناصر نوبری مشاور سابق وزارت امور خارجه در ابتدا با اشاره به اینکه آمریکا همیشه غیر قابل اعتماد بوده، گفت: خیانت‌های آمریکا در مقاطع گوناگون به افراد و شخصیت‌های مختلف اثبات شده است.

وی با بیان اینکه آمریکا حاضر نیست در ایران حکومتی مستقل و بر اساس رشد حاکم باشد، افزود: در انقلاب اسلامی استقلال حاصل شد لذا ایران این شانس را پیدا کرد تا پیشرفت خود را بر اساس استقلال شکل دهد.

 نوبری با اشاره به اینکه هژمونی آمریکا با حرکتی که انقلابیون ایران انجام دادند شکاف برداشت، اظهار کرد: مشکل اصلی آمریکا ربطی به نظام جمهوری اسلامی ایران ندارد بلکه آن‌ها با ملت ایران و استقلال مشکل دارند.

مشاور سابق وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه جریان لانه جاسوسی ثابت کرد که در ایران حکومتی به پا شده تا مستقل باشد، خاطرنشان کرد: اختلاف اصلی آمریکا با ملت ایران است، آن‌ها نمی‌خواهند ملت ایران به پیشرفت برسند.

 وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال این است جمهوری اسلامی به عنوان قدرتی جدی نتواند به پیشرفت دست یابد، ادامه داد: آمریکا برجام را برنمی‌تابد، ما به دنبال علم و پیشرفت کشور بر اساس علم هسته‌ای هستیم.

وی عنوان کرد: باید با اتکا به امکانات ملی و تعامل با خارج به پیشرفت برسیم لذا در طول چهار سال گذشته زمان را از دست دادیم.

 نوبری با اشاره به اینکه آلمان و ژاپن در جنگ با آمریکا شکست خوردند و خلع سلاح شدند، گفت: اساس پیشرفت این دو کشور ساختار ملیشان بود، اینکه تصور شود با خلع سلاح می‌توان به پیشرفت دست یابیم، تصوری اشتباه است لذا، باید مزیت‌های نسبی کشور را شناسایی کرد و به امکانات داخلی کشور متکی باشیم.

 فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به اینکه نگاه ضد آمریکایی متاثر از تفکر چپ نبود، گفت: درگیری که میان ایران و آمریکا است مربوط به جمهوری اسلامی ایران نیست، بلکه به دوران مصدق و قبل از آن برمی گردد.

 این کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به اینکه تاثیرات تسخیر لانه جاسوسی در سیاست خارجی آمریکا قابل مشاهده است، ادامه داد: آمریکا بعد از تسخیر لانه جاسوسی هیچگاه جایگاه اصلی خود را در دنیا نیافت.

ایزدی با اشاره به اینکه موجی از امید در دل مردمان زخم‌خورده با تسخیر لانه جاسوسی ایجاد شد، گفت: آمریکا باتسخیر لانه جاسوسی از سوی ایران متوجه شد که باید ایران را جدی بگیرد.

 این کارشناس مسائل آمریکا خاطرنشان کرد: قانون کاتسا به قانون مادر تحریم‌ها مشهور است، کشور‌های شرق آسیا و کره شمالی باید از تجربه ایران درس بگیرند.

 وی با بیان اینکه قانون کاتسا شبکه گسترده‌ای از افراد و نهاد‌ها را شامل می‌شود، اظهار کرد: قانون کاتسا، قانونی است که آمریکایی‌ها در پی توسعه و گسترش تحریم‌ها علیه کشور ایران تصویب کردند.

ایزدی با اشاره به اینکه تا زمانی که ایران ویژگی‌های خاص را دارد شاهد درگیری میان ایران و آمریکا خواهیم بود، عنوان کرد: با تسخیر لانه جاسوسی هیمنه و جایگاه آمریکا شکسته شد.

 وی بیان کرد:  تسخیر لانه جاسوسی سبب ایجاد شوک بزرگ در ساختار اطلاعاتی و سیاسی آمریکا شد.

انتهای پیام/

آمریکا برجام را برنمی‌تابد

قانون کاتسا به قانون مادر تحریم‌ها مشهور است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
بله شكسته شد .
باعث شد ميليونه دلار پولي را كه در بانكهاي امريكا بود در يك چشم به هم ﺯﺩن توسط دولت امريكا مصادره شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر ال سعود وامریکای جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
انشالله روزی نابودی دولت مردان امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۷:۵۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
اشغال سفارت آمریکا کار درستی بود.
-
محمد
۰۷:۴۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
مرگبر امریکا
آخرین اخبار