چه مواقعی به تست پنی‌سیلین نیاز داریم؟

فوق‌تخصص گوارش با اشاره به اینکه حساسیت داروی پنی‌سیلین با هربار استفاده بیش‌تر می‌شود، گفت: توصیه می‌شود هنگامی که به این دارو نیازی نیست بی‌جهت از آن استفاده نشود.

چه مواقعی به تست پنی‌سیلین نیاز داریم؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تحلیلی «شهر فردا»،سید محمود اسحاق‌حسینی فوق‌تخصص گوارش با اشاره به اینکه حساسیت داروی پنی‌سیلین با هر بار استفاده بیش‌تر می‌شود، گفت: فکر نکنید به دلیل اینکه این دارو را استفاده کردید و اتفاقی نیفتاد، می‌توان همیشه بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کرد؛ به عبارت دیگر، عوارض این دارو با استفاده مکرر بیشتر می‌شود.

استاد علوم پزشکی دانشگاه ایران ادامه داد: توصیه می‌شود هنگامی که به این دارو نیازی نیست بی‌جهت از آن استفاده نشود و دوز بیش از حد این دارو به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، به طور مثال اگر پزشکی گفت تا 14 روز از این دارو استفاده شود، استفاده در روز پانزدهم به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

حسینی گفت: در تست اولیه آمپول پنی‌سیلین در اکثر مواقع مشکلی پیش نمی‌آید ولی باید از آن استفاده کرد تا مشکل‌ساز نشود؛ هر چند در بعضی موارد ممکن است حتی با انجام تست هم بیمار حساسیت نشان دهد.

 وی گفت: عدم تست پنی‌سیلین موجب پدید آمدن شوک آناتولاکسی می‌شود و همان‌طور که گفته شد، ممکن است حتی با انجام تست هم این مشکل به‌ وجود آید.

 این فوق تخصص گوارش در پایان گفت: اگر بیماران در گذشته تست را انجام داده‌اند و مشکلی با این مورد نداشتند هم باید برای آرامش خاطر برای تزریق این دارو تست را انجام دهند تا درصد شوک آناتولاکسی کاهش یابد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

چه افرادی نیاز به تست پنی سیلین ندارند؟

برچسب ها: پنی سیلین ، دارو ، عوارض ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
با تجویز پزشک درست نیست استفاده بشه
آخرین اخبار