رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌غربی:

پیرانشهر دارای بیشترین رشد جمعیت در استان

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌غربی گفت: شهرستان پیرانشهر دارای بیشترین میزان رشد جمعیتی در استان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،ناصر حضرتی عصر در دومین جلسه شورای اداری استان با اشاره به نرخ رشد جمعیت آذربایجان‌غربی تصریح کرد: نرخ رشد جمعیت از 2.4 درصد در سال 75 به 1.17 درصد در سال گذشته رسید و با این تعداد، آذربایجان‌غربی رتبه هشتم به لحاظ جمعیتی در کشور را داشته و 4.9 درصد مردم ایران در این استان ساکن هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه شهرستان ارومیه با یک میلیون و 40 هزار نفر جزو 10 شهرستان پرجمعیت کشور است گفت: در این زمینه نیز تهران، مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، اهواز، قم و کرمانشاه نیز به ترتیب بیش از ارومیه دارای جمعیت هستند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین نرخ رشد جمعیت در استان مربوط به شهرستان پیرانشهر با 2.35 درصد است بیان کرد: کمترین نرخ رشد نیز مربوط به شهرستان چالدران است.

حضرتی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی در بعد خانوار نیز با سه و نیم نفر جزو هشت استان نخست کشور است افزود: از سوی دیگر از نظر بعد خانوار در شهرستان‌های 17 گانه استان نیز پیرانشهر با چهار نفر و میاندوآب با 3.3 نفر در رده اول و دوم قرار دارند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هم‌اکنون نرخ بیکاری در استان 11.2 درصد است گفت: متاسفانه متوسط نرخ بیکاری در بین جوانان و بانوان تحصیل کرده بالاتر است.

وی با اشاره به وضعیت استان در ارتباط با سند چشم‌انداز بلندمدت بیان کرد: در این رابطه با فرض تحقق هدف‌ها و ویژگی‌های مورد نظر سند چشم‌انداز بلند مدت جمهوری اسلامی ایران، برای جامعه مطلوب و تحقق آنها در سراسر پهنه سرزمبن و تمام استان‌های کشور و با توجه به ظرفیت‌ها و مسائل آن، به رفع فقر و کاهش بیماری توجه شده است.

انتهای پیام/ع

نرخ بیکاری در بین جوانان و بانوان تحصیل‌کرده آذربایجان‌غربی بالاتر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.