سرسنگی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پرورش تحول آفرینان ایرانی در دانشگاه‌ها انجام می‌شود

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه به مثابه تصمیم سازی کشور رسالت بزرگی در ایجاد زمینه های مناسب برای پرورش تحول آفرینان در کشور خواهد داشت.

پرورش تحول آفرینان در کشور در دانشگاه ها ایجاد می شودمجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوانگفت: توسعه فرهنگی در دانشگاه محقق نمی‌شود مگر این که دانشجویان خود در صحنه حضور داشته باشند و در تمامی مراحل کار مدیران را یاری کنند.

وی از وضعیت موجود فرهنگی در دانشگاه، ادامه داد: اگر دانشگاه تهران را با دیگر دانشگاه‌ها مقایسه کنیم، وضعیت فرهنگی ما خوب است. اما اگر آن را با خودش و جایگاه ملی و بین المللی‌اش بسنجیم باید گفت هنوز برای رسیدن به وضع مطلوب باید تلاش کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران اضافه کرد: دانشگاهی که به معنای واقع کلمه، مرکز علم و اندیشه و آینده‌سازی کشور بوده و هست که در سایه توجه این دانشگاه به توانمندسازی اجتماعی دانشجویان و فراهم‌آوری بستر رشد فرهنگی، تمام استعداد و ابعاد وجودی توجه شود.

سرسنگی بیان کرد: همواره بخش اعظمی از این  مسئولیت‌ها در تمامی جوامع به دانشگاه‌ها محول شده است، دانشگاه به مثابه تصمیم سازی کشور رسالت بزرگی در ایجادزمینه های مناسب برای پرورش تحول آفرینان در کشور دارد.

وی مشکلات دانشجویی را مهم خواند و یادآورشد:اگر ظرفیت تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه مورد شناسایی درست قرار گیرد و از آن بهره برده شود، قطعا دانشگاه در همه بخش‌های خود پیشرفتی قابل ملاحظه خواهد داشت.

انتهای پیام/

تشکل‌های دانشجویی به جریان‌های خارج از دانشگاه وابسته نباشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار