شورای عالی سیاسی یمن: ادعای قاچاق موشک از ایران بهانه‌ای برای محاصره بیشتر کشور ماست

شورای عالی سیاسی یمن هشدار داد همه فرودگاه‌ها، بنادر، گذرگاه‌ها و مناطقی که برای متجاوزان مهم است هدف قرار خواهد گرفت.

شورای عالی سیاسی یمن: ادعای قاچاق موشک از ایران بهانه‌ای برای تحمیل محاصره هرچه بیشتر کشور ماستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه ای اعلام کرد درباره ادامه سکوت توهین‌آمیز جهانی هشدار می دهیم همه فرودگاه‌ها، بنادر، گذرگاه‌ها و مناطقی که برای متجاوزان مهم است هدف مستقیم حملات خواهد بود.

شورای عالی سیاسی یمن افزود از اقدام یگان موشکی در رونمایی از سامانه جدید موشکی دریایی و هدف قرار دادن ریاض پایتخت متجاوز استقبال می کند. حمله به فرودگاه ملک خالد در ریاض قلدرمآبی متجاوز را از بین برد و نشانگر ارتقای خبرگی و مهارت یمنی هاست. ارتقای توانایی نظامی یمن باعث شد بخش زیادی از ماشین جنگی کشورهای متجاوز از میدان خارج شود. ادعای قاچاق موشک از ایران یک بهانه برای تحمیل محاصره هرچه بیشتر به یمن است. اقدام به بستن گذرگاههای یمن تأکیدی بر این نکته است که این جنگی سعودی -یمنی با حمایت آمریکا و انگلیس و اسرائیل است. در برابر اقدام متجاوزان به محاصره و جلوگیری از ورود مواد اساسی و فرآورده های سوختی به بندر الحدیده سکوت نخواهیم کرد.

لازم به ذکر است، امروز، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، ادعا کرد: اقدام ایران در دادن موشک به شبه‌نظامیان (نیروهای مردمی یمن)، تجاوز مستقیم به عربستان است.

این اظهارات در پی آن مطرح می‌شود که نیرو‌های یمنی شب 13 آبان به سمت ریاض-پایتخت عربستان سعودی- موشک بالستیک شلیک کردند. موشک بالستیک دور برد (برکان ۲ اچ) نیرو‌های یمنی به سوی فرودگاه بین‌المللی «ملک خالد» در ریاض شلیک شد.

این حمله موشکی نیرو‌های یمنی در حالی صورت گرفت که عربستان سعودی از تاریخ ششم فروردین سال ۱۳۹۴ به‌منظور بازگرداندن قدرت به عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، و تضعیف جنبش مردمی انصارالله، این کشور عربی فقیر را هدف حملات هوایی قرار داده است.

انتهای پیام/

 

شورای عالی سیاسی یمن در خصوص هدف قرار دادن متجاوزان هشدار داد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۶ آبان ۱۳۹۶
خداوند لعنت کند این قوم ظالم را و به امید خدا هرچه زودتر نابود شوند
آخرین اخبار