رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد:

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آماده ارائه خدمات درمانی در خاک پاکستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از آمادگی این دانشگاه برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به زائران پاکستانی در آن سوی مرز و در خاک کشور پاکستان خبر داد.

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آماده ارائه خدمات درمانی در خاک پاکستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمودرضا میری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در دیدار با مشاور امور بین الملل آستان قدس رضوی که در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به ارائه مناسب و قابل قبول امکانات بهداشتی و درمانی در خاک جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان این آمادگی را دارد تا با همکاری دولت دوست و برادر پاکستان و با هدف تسریع در روند درمان و بهبود اوضاع بهداشتی زائرین عزیز پاکستانی در آن سوی مرز و در خاک کشور پاکستان اقدام به برپایی درمانگاه سیار کند.

میری  بااشاره به اینکه کمترین مشکلات در خدمت رسانی به زوار پاکستانی در حوزه بهداشت و درمان است، افزود: طبق آمار واصله تمامی زائرین در بدو ورود به ایران، پس از واکسینه شدن از نظر ابتلا به بیماری‌های واگیر دار شایع در منطقه مورد غربالگری قرار می‌گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ارائه این گونه خدمات را علاوه بر وظیفه تشکیلاتی، یک معیار اعتقادی عنوان کرد و افزود: باید با تشویق حرکت‌های مردمی در صدد انتقال این برنامه‌ها به خود مردم باشیم و این امر با حمایت‌های آستان قدس رضوی و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی امکان پذیر است.

همچنین مشاور امور بین الملل آستان قدس رضوی در این دیدار ضمن تشکر از مجموعه مدیران و کارکنان علوم پزشکی زاهدان در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، نگاه تخصصی رئیس دانشگاه در توجه به جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی پیاده روی اربعین و استقبال از زوار پاکستانی را شایسته تمجید دانست.

وی افزود: قطعا ورود زائرین پاکستانی از مرز میرجاوه برای شرکت در گردهمایی بزرگ اربعین برکات زیادی را در زمینه تروج فرهنگ اسلامی و ارتباط میان ملت‌های مسلمان همسایه همراه دارد و لازم است تا از این حرکت ارزشمند مردمی حمایت شود.

وی تصریح کرد: جنس این کار به گونه‌ای است که باید خود مردم میزبان زائرین باشند و وظیفه دستگاه‌های اجرائی و خدماتی فراهم نمودن زیر ساخت‌های لازم برای مشارکت مردم است.

دکتر میری  همچنین خدمت رسانی به زائرین پاکستانی را یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: با توجه به رهنموند‌های رهبر معظم انقلاب در زمینه خدمت رسانی به زوار پاکستانی بدنبال ایجاد ستادی تحت عنوان ستاد ساماندهی زوار پاکستانی و شرکت‌های زیارتی دوملیتی با نظارت آستان قدس هستیم.

انتهای پیام/ع

ارائه خدمات درمانی به زائران پاکستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار