سرلشکر موسوی:

فعالیت‌های «دریادارسیاری» مصداق بارز مدیریت جهادی است

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: فعالیت‌هایی که «امیر سیاری» در نیروی دریایی انجام داد، مصداق بارز کار و مدیریت جهادی است.

حیات جدید نیروی دریایی ارتش مدیون «سیاری» استبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش صبح امروز (چهارشنبه 17 آبان) در مراسم تودیع و معارفه فرمانده جدید نیروی دریایی ارتش، ضمن تسلیت ایام اربعین امام حسین(ع) گفت: امیر خانزادی به عنوان فرمانده جدید ارتش کار سخت و سنگینی را عهده‌دار شده، چرا که وی جانشین امیر سیاری شدند.

فرمانده کل ارتش با تقدیر از زحمات فرماندهان اسبق نیروی دریایی ادامه داد: حیات جدید نیروی دریایی ارتش از روز اول با نام «امیر دریادار حبیب‌الله سیاری» آمیخته شده؛ من از روزی که امیر سیاری به سمت فرماندهی نداجا منصوب شد، در جریان تمامی امور بودم.

وی تصریح کرد: به یاد دارم زمانی که من در ستاد مشترک ارتش حضور داشتم، گردش کاری مبنی بر اینکه ناو خارک در حال خارج شدن از رده عملیاتی است، روی میز رئیس ستاد مشترک قرار داشت، اما امروز می‌بینیم که این ناو لجستیکی در حال انجام مأموریت‌های بسیار زیادی است.

سرلشکر موسوی درباره نحوه انتخاب فرمانده جدید نیروی دریایی گفت: من زمانی که در ستاد ارتش قصد انتخاب جانشین برای امیر سیاری را داشتم با بیش از 50 نفر مشورت کردم و پس از جمع‌بندی 6 نفر که توان این کار را داشتند انتخاب شدند. بعد از بررسی‌های مجدد از بین 6 نفر به 3 نفر رسیدیم و از آنجایی که انتخاب در بین این سه نفر بسیار سخت بود، من گردش کار را خدمت فرماندهی معظم کل قوا ارائه کردم و ایشان امیر خانزادی را به این سمت منصوب نمود.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه فعالیت‌های امیر سیاری مصداق کار و مدیریت جهادی است، افزود: در نیروی دریایی ارتش زلزله‌ای 8 ریشتری رخ داد که امیر سیاری آن را مدیریت و از تهدید به فرصت بدل کرد؛ امروز خود من هم مانند خیلی از کارکنان نیروی دریایی احساس می‌کنم که این نیرو و امیر سیاری با هم یکی هستند، اما چه کنم که برای حرکت پرشتاب‌تر ارتش جمهوری اسلامی ایران باید جابه‌جایی‌هایی صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: شرط اول موفقیت در کارها فضل الهی است، اما در کنار آن مجاهدت‌های کارکنان و فرماندهان نیروی دریایی باعث شد تا امروز این یگان به جایگاه والایی برسد که امیر خانزادی نیز باید اینگونه رفتار کند.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه کار جهادی به معنی انجام کار زیاد و سخت همراه با رفع موانع و مشکلات است، ادامه داد: روزی نیروی دریایی در یک محدوده کوچک کار می‌کرد، اما امروز این نیرو توانسته با وجود مشکلات دل دریاها را بشکافد که این معنای واقعی کار جهادی است و امیر خانزادی و تیم همراهش نیز باید همین‌گونه کار کنند.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: تمامی کارکنان و فرماندهان نیروی دریایی در موفقیت امروز این نیرو شریکند و باید برای حرکت‌های بزرگتر بعدی آماده شوند.

وی درباره تعامل نیروی دریایی با سایر قوای مسلح کشور گفت: همه در نیروی دریایی باید تعاملات سازنده‌ای را با سایر یگان‌های ارتش، برادران سپاهی و حتی سایر نیروهای مسلح داشته باشند.

سرلشکر موسوی درباره شعار نیروی دریایی اظهار کرد: ما در سال 81 شعار راه ما راه حسین(ع) است را در ارتش به وجود آوردیم، اما امیر سیاری پس از رسیدن به سمت فرماندهی آنرا در نیروی دریایی به واقع نشان داد.

وی با تأکید بر این موضوع که امروز اتاق‌های فکر دشمن دائما به دنبال ایجاد نقطه نفوذ در انقلاب هستند، افزود: ما حق نداریم با روش‌های معمول با دشمنان مقابله کنیم.

فرمانده کل ارتش درباره علت جابه‌جایی‌های ستاد ارتش خاطرنشان کرد: نیاز بود تا بدنه ستاد ارتش تقویت شود و در کنار آن نیز جای نیروی دریایی در ستاد خالی بود، به همین خاطر ما این کار را انجام دادیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار