شهرستان خمین میزبان مهاجران کوچک +تصاویر

سار‌های مهاجر از شمال و شمال غرب کشور به زیست گاه‌های طبیعی خمین فرود آمدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  سید علیرضا شریفی رئیس حفاظت محیط زیست خمین گفت: سار‌های مهاجر از مناطق شمال و شمال غرب کشور به زیست گاه‌های طبیعی این شهرستان فرود آمدند.

شهرستان خمین میزبان مهاجران کوچک +تصاویر

شریفی با بیان اینکه این پرندگان مهاجر در مسیر مهاجرت خود از مناطق سردسیری به مناطق گرمسیری مدتی را در زیستگاه‌های این شهرستان می‌گذرانندافزود: سار‌ها به طور میانگین توقف یک تا دو ماهه در این شهرستان دارند و با آغاز فصل سرما و زمستان به سمت مناطق گرمسیری مهاجرت می‌کنندوماندگاری این نوع پرنده بستگی به شرایط جوی این منطقه دارد و درصورت سرمای زودهنگام در مهاجرت این پرندگان تسریع می‌شود.

وی اضافه کرد: این شهرستان ۱۱ زیستگاه حیات وحش دارد و به دلیل برخورداری از توان اکولوژیکی، رویشگا‌ها و زیستگاه‌های مختلف جمعیت‌هایی از پرندگان بومی، شکاری و مهاجر سرد استپی کوهستانی، این منطقه را برای زیست انتخاب می‌کنند.

رئیس حفاظت محیط زیست خمین از مهاجرت پرندگان آبزی و کنارآبزی به منابع آبی این شهرستان در روز‌های آینده خبر داد و افزود: منابع ابی این شهرستان میزبان گونه‌های مختلف این پرندگان در فصل زمستان می‌شود.

سار پرنده‌ای پرسرو صدا و خودنماست که با پروازی سریع و مستقیم و در جنگل ها، روستاها، باغ ها، علف زار‌ها و لابه لای درختان و نی زار‌ها زندگی می‌کند و هر ساله در فصل پاییز جمعیت انبوهی از این پرندگان به شهرستان خمین مهاجرت می‌کنند که در دسته‌های ۱۰۰ تا هزارتایی مشاهده می‌شوند.

شهرستان خمین میزبان مهاجران کوچک +تصاویر

انتهای پیام / ج


مهاجرت زمستانه سار‌ها به خمین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.