طرح مدیریت روان‌آب‌ها در دشت‌های استان هرمزگان اجرا می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان از اجرای طرح مدیریت روان‌آب‌ها در هزار و ۴۰۰ هکتار از دشت‌های استان هرمزگان خبر داد.

طرح مدیریت روان‌آب‌ها در ۱۴۰۰ هکتار از دشت‌های استان هرمزگان اجرا می‌شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ امید ذاکری اظهار داشت: براساس آمارهای موجود سالانه حدود 500 میلیون مترمکعب روان‌آب در استان هرمزگان در حال هدر رفت است که نیازمند کنترل است.

وی با اشاره به لزوم کنترل و مدیریت روان‌آب‌های موجود در استان هرمزگان بیان کرد: در همین راستا این اداره کل اقدام به اجرای طرح مدیریت روان‌آب‌ها در یک هزار و 400 هکتار از دشت‌های استان می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان  با اشاره به اهمیت کنترل این روان‌آب‌ها با توجه به بیش از 17 سال خشکسالی در هرمزگان و کاهش منابع آب زیرزمینی، تصریح کرد: برای اجرای طرح مدیریت روان‌آب‌ها در استان هرمزگان چهار میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه شده است.

ذاکری با بیان اینکه در طرح مذکور به منظور مدیریت روان‌آب‌ها و کنترل آنها بند و بندسازهای کوچک و بزرگی خاکی احداث می‌شود، گفت: مدیریت روان‌آب‌ها در مدت دو ماه در دشت‌های کوه مبارک جاسک، خرگوشی سیریک، دشت جیحون و ارمک بندرلنگه اجرا می‌شود.

 استان هرمزگان همچون بسیاری از نقاط دیگر کشورمان حدود دو دهه است که با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند و هم اکنون به دنبال کاهش میزان بارندگی در استان در سال‌های اخیر و برداشت‌های بی‌رویه، از 54 دشت استان، حدود 90 درصد با کسری حجم مخزن زیرزمینی روبه‌رو هستند.

انتهای پیام/ب

اجرای طرح مدیریت روان‌آب‌ها در دشت‌های استان هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.