ذوالفقاری در نشست ستاد اربعین:

ورود حدود 1 میلیون و 350 هزار زائر به کشور از ابتدای صفر تا امروز/ضرورت توجه زائران به توصیه‌های بهداشتی

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت:از ابتدای ماه صفر تا 8 صبح امروز مجموعاً حدود 1 میلیون و 350 هزار زائر وارد کشور شده اند.

ورود حدود ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار زائر تا ۸ صبح امروز/ضرورت توجه زائران به توصیه‌های بهداشتیبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در نشست این ستاد که صبح امروز در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: رفت و برگشت زائران برای حضور در مراسم اربعین حسینی امسال با سال گذشته تفاوت های زیادی داشت چرا که سفر زائران بهتر انجام شد.

وی در ادامه به زائران مراسم اربعین توصیه های مهمی کرد و افزود: حتما زائرانی که دچار کسالت یا سرماخوردگی هستند قبل از اینکه وارد کشور شوند در مرزها به درمانگاه ها مراجعه کنند تا کار کنترلی انجام شود.

رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی بیان کرد: امروز و فردا روند ورود زائران به کشور افزایش خواهد یافت لذا باید همه نهایت سعی و تلاش خود را به کار گیریم تا در لحظه های آخر مشکلی پیش نیاید.

ذوالفقاری گفت:از ابتدای ماه صفر تا 8 صبح امروز مجموعاً حدود1 میلیون و 350 هزار زائر وارد کشور شده اند که از این تعداد 1 میلیون و 200 هزار ایرانی، ۹۰ هزار زائر افغانستانی و عراقی که مقیم ایران هستند و 60 هزار نفر هم اتباع دیگر کشورها هستند از کشورمان عبور کرده اند.

وی ادامه داد: تمامی دست اندر کاران برگزاری مراسم اربعین حسینی تلاش‌های جدی انجام دادند و مردم نیز همکاری‌های خوبی در این زمینه داشتند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: روند رفت و برگشت زائران نشان می‌دهد که پیاده روی اربعین امسال نسبت به سال گذشته منظم‌تر انجام شد. صدا و سیما اقدامات فرهنگی و تبلیغی خوبی در مورد اربعین انجام داد.

ذوالفقاری تصریح کرد: در حوزه‌های امنیتی و انتظامی داخل عراق و ایران، امداد و نجات، اسکان و تغذیه و حمل و نقل وضعیت خوبی را تا این لحظه پشت سر گذاشتیم.

وی تاکید کرد: از خانواده‌های تمام زائران می‌خواهم که اگر زائرانشان دچار کسالت یا سرما خوردگی هستند به آنان بگویند که به مراکز بهداشتی و پزشکی مراجعه کنند تا اقدامات کنترلی صورت بگیرد.

رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: دبیرخانه ستاد مرکزی اربعین باید به قرارگاه مشترک امنیتی دو کشور تاکید کند که لحظه‌ای هم غفلت نکنند، جریانات تکفیری و تروریستی شکست‌های پی در پی در عراق و سوریه داشتند و ممکن است از هر فرصتی استفاده کنند.

رئیس ستاد اربعین خاطرنشان کرد: امسال بحث کنترل زائران غیر مجاز به خوبی انجام شد. همه نهاد‌ها تلاش‌های اثر بخشی در این زمینه انجام دادند، کنترل غیر مجاز‌ها تاثیر مثبتی روی خدمات دهی بر زائران اربعین داشت.

انتهای پیام/

آخرین آمار ورود و خروج زائران اربعین حسینی به کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۵۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زیارت قبول
انشالله با ظهور امام زمان همه در یک صف در بین الحرمین نماز عاشقی بخوانیم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۳۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
عجب
آخرین اخبار