استاندار ایلام خبر داد:

بازگشت 55 درصد زائر اربعین به کشور از طریق مرز مهران

استاندار ایلام گفت: بیش از ۸۰۰ هزار نفر برابر با ۵۵ درصد زائرین از مرز مهران به کشور بازگشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت بازگشت زوار، گفت: تا ساعت ۱۲ امروز بیش از ۸۰۰ هزار زائر از مرز مهران وارد کشور شدند.

وی گفت: بسیاری از زائران استان های که از مسیر های دیگر خروج داشتند، در زمان برگشت مرز مهران را انتخاب کردند، همچنین تا ظهر امروز بیش از ۶۰ هزار نفر از زائرین وارد مرز مهران شدند که پیش بینی می شود این عدد تا آخر شب به ۱۴۰ هزار نفر برسد.

وی گفت: عددی نزدیک یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از زائرین تاکنون به کشور بازگشته اند که بیش از ۸۰۰ هزار نفر از زائرین یعنی ۵۵ درصد زائرین از مرز مهران بازگشته اند.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: همچنین تدارکات خوبی در راستای بازگشت زائران دیده شده است، تیم پزشکی مجهز با امکانات آمبولانس، تجهیزات پزشکی و همچنین دارو از صفر تا صد درمان از عمل جراحی تا درمان سرپایی همچنین تجهیزات رادیولوژی را پوشش می دهند.

وی گفت: توصیه پزشکی که به زائران داریم این است که زواری که احساس می کنند دچار سرماخوردگی یا مسمومیت شده اند حتما به پزشک در ورود به گیت ها رجوع کنند عوامل پزشکی کاملا جهت ارائه خدمات به آنها آمادگی دارند.

استاندار ایلام افزود: تاکید ما به تمام زوار این است که از خوردن سبزیجات ومیوه های که حاوی پوست نازک هستند خودداری کنند.

وی عنوان کرد: با ازدحام جمعیتی که از دیروز و دیشب داشتیم، پیش بینی اسکان و استراحت برای ارائه خدمات به زائران را داشتیم، ورزشگاه ها، مساجد و حتی مساجد مهران چهارشنبه و امروز شنبه تعطیل اعلام شده که در اختیار استراحت زوار قرار بگیرد.

انتهای پیام/ب

آخرین اخبار بازگشت زائران از مرز مهران به داخل کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.