رهگیری بیش از ۲۵۰ آواره در مدیترانه توسط نیروی دریایی اسپانیا

گارد ساحلی اسپانیا اعلام کرد بیش از دویست و پنجاه آواره و مهاجر غیرقانونی که قصد داشتند با پنج قایق ابتدایی از مغرب به اسپانیا بروند در دریای مدیترانه رهگیری شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ گارد ساحلی اسپانیا روز شنبه اعلام کرد بیش از دویست و پنجاه آواره و مهاجر غیرقانونی که قصد داشتند با پنج قایق ابتدایی از مغرب به اسپانیا بروند در دریای مدیترانه رهگیری شدند.

گارد ساحلی اسپانیا اعلام کرد نیرو‌های ساحلی امروز دویست و پنجاه و یک مهاجر غیرقانونی را در دریای آلبوران رهگیری کردند.

در میان این افراد چندین زن و کودک نیز وجود دارند.

طبق اعلام سازمان بین المللی مهاجرت، از ژانویه گذشته تا کنون بیش از پانزده هزار و چهارصد مهاجر غیرقانونی از مسیر مدیترانه خود را به اسپانیا رسانده اند و در همین مدت یکصد و پنجاه و پنج نفر نیز در این سفر پرخطر جان خود را از دست داده اند.

سازمان بین المللی مهاجرت شمار مهاجران غیرقانونی و آوارگانی را که از ابتدای امسال تا کنون در دریای مدیترانه کشته شده اند دو هزار و نهصد و بیست و پنج نفر اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، این منبع در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد از ژانویه امسال یکصد و پنجاه و چهار هزار و ششصد و نه مهاجر غیرقانونی از راه‌های دریایی خود را به خاک اروپا رسانده اند. هفتاد و پنج درصد از این افراد وارد ایتالیا شده اند و بقیه به یونان، قبرس و اسپانیا رفته اند.

سازمان بین المللی مهاجرت اوت امسال پیش بینی کرده بود امسال اسپانیا از نظر ورود آوارگان غیرقانونی از یونان نیز سبقت خواهد گرفت و به دومین ورودی آوارگان غیرقانونی در اتحادیه اروپا تبدیل خواهد شد.

طبق اعلام این سازمان بین المللی، گر چه شمار ورود آوارگان و پناهجویان از طریق دریای مدیترانه به اسپانیا با آمار آوارگانی که از همین مسیر خود را به ایتالیا رسانده اند، قابل مقایسه نیست، پیش بینی می‌شود در ماه‌های آینده شمار پناهجویانی که خود را به اسپانیا می‌رسانند نسبت به آن‌هایی که به یونان وارد می‌شوند، بیشتر خواهد بود و دولت اسپانیا باید از همین حالا خود را برای موج جدید هجوم آوارگان در ماه‌های آینده آماده کند.

طبق اعلام سازمان بین المللی مهاجرت، مقامات اسپانیا به تنهایی و به شکلی مسئولانه با هجوم آوارگان به کشورشان مقابله می‌کنند، اما اگر هجوم آوارگان به این کشور شدت پیدا کند، بدون تردید مادرید به کمک‌های منطقه‌ای و بین المللی نیاز پیدا خواهد کرد.

به رغم اجرای برخی تدابیر منطقه‌ای از جمله آموزش نیرو‌های ساحلی لیبی که از معابر اصلی آوارگان آفریقایی به سمت اروپا محسوب می‌شود و همچنین عملیات سوفیا که کشور‌های اروپایی به منظور مقابله با مهاجرت‌های غیرقانونی در مدیترانه به اجرا گذاشته شده اند، هجوم آوارگان به کشور‌های اروپایی از طریق دریای مدیترانه ادامه دارد.

انتهای پیام/

۲۵۰ آواره و مهاجر غیرقانونی در مدیترانه رهگیری شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار