امیرحسن‌خانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بررسی شکایت هلال احمر از ثبت اسناد در کمیسیون اصل 90/ تاکنون مقدمات طرح کاداستر اجرایی نشده است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل 90 گفت: به دلیل کمبود بودجه، سارمان ثبت اسناد نتوانست مقدمات طرح اجرای کاداستر را انجام دهد.

بررسی شکایت هلال احمر از ثبت اسناد در کمیسیون اصل 90/ تاکنون مقدمات طرح کاداستر اجرایی نشده استمحمدرضا امیرحسن‌خانی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل 90 در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از بررسی شکایت هلال‌احمر از ثبت اسناد کشور در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

وی ادامه داد: در این نشست رئیس سازمان ثبت اسناد،‌ هلال احمر،‌ مرکز پژوهش‌های مجلس،‌ سازمان بازرسی و دیوان محاسبات حضور یافتند.

نماینده مردم طبس و فردوس تصریح کرد: شکایت سازمان هلال احمر از ثبت اسناد به دلیل عدم تخصیص 40 درصد سهم این سازمان از طرح کاداستر بود.

وی ادامه داد: در مجلس نهم طی طرح کاداستر مصوب شد که تمام اموال و دارایی‌های غیرمنقول، دارای شناسنامه شوند تا با مشخص شدن مالک و نقل و انتقال‌ها شفافیت ایجاد شود؛ اما ثبت اسناد تا کنون نتوانسته به دلیل نداشتن بودجه کافی مقدمات این کار را فراهم کند.

امیرحسن‌خانی تأکید کرد: بر اساس مصوبه مجلس سازمان ثبت اسناد باید 40 درصد درآمد خود را به هلال احمر ارائه کند،‌ در کنار آن هم باید طی 5 سال با خریداری لوازم مختلف مقدمات اجرای طرح کاداستر را هم انجام می‌داد که متاسفانه به دلیل نداشتن بودجه کافی نتوانسته نه مقدمات و نه سهم هلال احمر را فراهم کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون گفت: بر اساس گزارشات مرکز پژوهش‌ها، اجرای طرح کاداستر به نفع کشور، دولت،‌ مردم و قوه‌قضاییه است.

وی خاطرنشان کرد: قرار شد برای کمک به اجرای این طرح برای ثبت اسناد یا در بودجه تغییری انجام شود و یا 40 درصد سهم هلال احمر از این سازمان حذف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار