بهای نفت کاهش یافت/ قیمت طلا ثابت ماند

احتمال افزایش سطح تولید نفت آمریکا باعث کاهش قیمت طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال احتمال افزایش سطح تولید نفت در آمریکا که باعث می شود تلاش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بی نتیجه شود، بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص جهانی) با 22 سنت کاهش (معادل 0.35 درصد)، به 62 دلار و 94 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 14 سنت کاهش (معادل 0.25 درصد)، 56 دلار و 62 سنت در هر بشکه معامله شد.

علت کاهش بهای نفت، افزایش سطح تولید طلای سیاه آمریکاست که از اواسط سال 2016 با بیش از 14 درصد افزایش همراه بوده است. دولت آمریکا روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد تولید نفت شیل آمریکا تحویل دسامبر برای دوازدهمین ماه متوالی با افزایش همراه خواهد بود.

با وجود افزایش سطح تولید نفت آمریکا، کارشناسان اعلام کرده اند که به دلیل تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش سطح تولید، به نظر نمی رسد بهای نفت کاهش چشمگیری را شاهد باشد.

اوپک همچنین پیش بینی کرد که سطح تقاضای نفت در جهان در سال آینده میلادی افزایش خواهد یافت و مردم به 33.42 میلیون بشکه نفت در روز احتیاج خواهند داشت که این رقم 360 هزار بشکه در روز از پیش بینی های قبلی این سازمان بیشتر است.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند که توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند. اعضای اوپک قرار است 30 نوامبر در یک نشست در خصوص تمدید این توافق پس از مارس 2018 مذاکره کنند.

به دنبال افزایش ارزش دلار در برابر سایر ارزهای جهانی در پی رشد بهره اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، بهای طلا با ثبات همراه بود. بهای هر اونس طلا بدون تغییر 1277.39 دلار معامله شد.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار