خانم ها بخوانند؛

بهترین ماسک‌هایی خانگی برای مو سر

ماسک‌های مو بهترین روش برای داشتن مو‌های سالم است، اما باید بدانید که از چه ماسک‌هایی استفاده کنید

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حوزه کلینیک در نظر دارد مهم‌ترین مسائل بهداشتی و درمانی که خانم‌ها باید بدانند را در اختیار آنها قرار دهد.

اگر به دنبال داشتن مو‌های سالمی هستید باید به تقویت آن‌ها بپردازید یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت موها استفاده از ماسک‌های طبیعی و در دسترس است، البته توجه به این نکته ضروری است که بدانید چه زمانی از این ماسک‌ها استفاده کنید، در اینجا به معرفی ماسک هایی طبیعی برای موهای سر می پردازیم.

 نارگیل و آواکادو برای مدیریت کردن مو‌های فر

 مرتب و زیبا نگه داشتن مو‌های فر بسیار سخت است، در همین راستا ماسک‌هایی که از نارگیل، آووکادو و روغن آرگان تهیه شده باشند کمک بسیاری می‌کنند تا مو‌های فر نرم شوند و زیبایی واقعی‌ موها به چشم بیایند.

 

 

نکاتی مهم درباره ماسک مو

تاثیر شانه دندانه درشت بر رفع موخوره 

استفاده روزانه از ماسک مو برای مو‌های آسیب‌دیده بسیار کارساز است به این دلیل اینکه کار رطوبت سازی هر روز انجام می‌شود و از خشکی و موخوره مو جلوگیری می کند البته 2  راه‌حل ساده و تاثیرگذار دیگر هم برای رفع موخوره‌های سر وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از شانه‌هایی با دندانه درشت بر روی موی خیس و پیرایش منظم مو‌های سر اشاره کرد که هر 2 می‌توانند آسیب‌دیدگی نوک موهای سر را به حداقل برسانند.

بهترین ماسک‌هایی خانگی برای مو سر

ماسک تقویت کننده مو

روغن زیتون را در یک ظرف ترجیحا مسی جوش بیاورید و پس از خنک شدن دو قاشق عسل به آن اضافه کنید سپس به مدت ۱۵ دقیقه این ماسک را بر روی موی سر قرار دهید و پس از آن با آب سر را بشویید .

می‌توانید شیرنارگیل و روغن را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و آن را از ریشه تا نوک مو بزنید و سرتان را ماساژ دهید و به مدت ۱۵ دقیقه سر با یک نایلون بپوشانید و سپس آن را بشویید.

تاثیر مثبت آواکادو بر موی سر

آواکادو به دلیل دارا بودن ویتامین E یکی از مواد مغذی مناسب برای تقویت مو‌های سر به شمار می‌رود برای تهیه ماسک آواکادو کافی است نیمی از آواکادو را به همراه یک تخم مرغ، یک قاشق روغن زیتون، عسل و آب مخلوط کنید و سپس این مخلوط  را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی مو‌های سر قرار دهید و سپس آب بکشید.

نکاتی مهم درباره ماسک مو

ماسک مو برای تقویت مو‌های ضعیف

یک قاشق غذاخوری جو پخته شده و له شده را به همراه یک قاشق چای خوری روغن کرچک یا بادام، یک قاشق چایی خوری شیر و یک قاشق چای خوری ویتامینA و D مخلوط کنید و بر روی تمام مو‌های تان بمالید، اجازه دهید ماسک به مدت چهار ساعت بر روی مو بماند سپس مو‌های خود را خوب بشویید.

ماسک ماست و تخم مرغ

تخم مرغ‌ها کاملترین پروتئین را دارا هستند که مو و پوست سر به راحتی میتوانند از آن تغذیه کنند و رشدی سریعتری داشته باشند یک عدد تخم مرغ را داخل ظرفی کاملا هم بزنید و سپس دو قاشق غذاخوری ماست به آن اضافه کنید، این ماسک را از ریشه‌ی مو‌ها به سمت بالا روی موهاتون قرار دهید و بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه با آب سرد و شامپو سر  را شستشو دهید، شما میتونید این ماسک رو تا دو بار در هفته استفاده کنید.

نکاتی مهم درباره ماسک مو

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار