تولید بیش از 600 ساعت برنامه با موضوع نماز در شبکه اشراق

از ابتدای امسال تاکنون 659 ساعت برنامه با موضوع نماز در بخش های مختلف رسانه استانی تولید و پخش شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛مدیرکل صداوسیمای زنجان در سومین جلسه ستاد اقامه نماز مرکز که با حضور مسئولین ستاد اقامه نماز استان در صداوسیما برگزار شد گفت : در حوزه نماز باید از پرداختن به فعالیتهای نمایشی وگزارشی پرهیز کرده و می بایست بر تولید محتوای دینی متناسب با ذائقه نوجوانان وجوانان تمرکز کرد .
 صفری با اشاره به سخنان رئیس ستاد اقامه نماز کشور که اقامه نماز جماعت در مدارس با ایده آل ها فاصله زیادی دارد افزود: مردمی بودن نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه زنجان و حضور ایشان در مدارس می تواند یکی از راههای جذب وعلاقمندی دانش اموزان به مساجد و نماز جماعت باشد.
مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان با بیان اینکه تغییر سبک زندگی ، توجه نوجوانان وجوانان به مقوله نماز را تحت الشعاع قرار داده است گفت : اطلاعات غلط فضای مجازی یکی از علل مهم بروز این مشکل است که همین امر لزوم توجه ویژه به این قشر را بیشتر می کند.
 صفری با اشاره به اینکه کم توجهی و در برخی مواقع بی توجهی خانواده ها دراستفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی عواقب غیرقابل کنترلی برای فرزندان در پی دارد ادامه داد: صداوسیمای مرکز زنجان همچون قبل آماده همکاری با همه دستگاهها و کسانی است که دغدغه احیا و ترویج این فریضه واجب الهی در بین همه اقشار خصوصاً نوجوانان وجوانان را دارند، می باشد.
مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 659 ساعت برنامه با موضوع نماز در بخش های مختلف رسانه استانی تولید وپخش شده گفت : توجه ویژه به نماز کودکان ، نوجوانان و جوانان در دستور کار رسانه استانی قرار داشته و به نظر می رسد می بایست کارگروه ویژه ای در سطح استان تشکیل شود .
رئیس ستاد اقامه نماز استان هم در این دیدار با قدردانی از فعالیتهای صداوسیمای مرکز زنجان در تولید برنامه هایی با محتوای نماز گفت: طبق دستورالعمل ستاد اقامه نماز کشور 4 دستگاه باید ارتباط بیشتری با این ستاد داشته باشند که صداوسیما هم جزء همین دستگاه هاست.
 ناصری با تاکید براینکه مدیران دستگاهها باید علاوه بر برپایی نماز جماعت ، فعالیتهای فوق العاده و شاخصی در پاسخ گوی به شبهات و سوالات افراد کاهل در امر نماز و جذب آنها اجرا کنند از برگزاری دوره آموزشی مکنت برای مدیران دستگاههای اجرایی از سی ام آبان تا سوم آذر ماه در سراسر استان برای تحقق این مهم خبر داد.
وی با قدردانی از تهیه و پخش گزارش مسجد امام محمد باقر ، آن را بسیار تاثیر گذار دانست و از صداوسیمای مرکز زنجان خواست از سایر مساجدی که با برنامه های مختلف در جذب نوجوانان وجوانان به مساجد عملکرد موفقی داشته اند برنامه هایی تهیه و پخش شود.
رئیس ستاد اقامه نماز استان همچنین از تهیه گزارشهایی مانند حد ترخص و طرح سلامت معنوی که در بیمارستانها اجرا می شود هم قدردانی کرد.
 ناصری برگزاری نماز جماعت به امامت نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه زنجان در مدارس استان را از جمله برنامه های خوبی دانست که با تقویت رابطه بین مساجد ، مدارس و خانواده ها ، نوجوانان را به اقامه نماز ترغیب می کند.
وی با اشاره به اینکه تولید محتوای مناسب فضای مجازی در خصوص ذائقه افراد کاهل به نماز هم در اولویتهای این ستاد است گفت: تشکیل گروههای یاوران نماز با حضور برادران وخواهران در رسیدن به این هدف مهم ، بوده است.
در پایان این جلسه لوح تقدیرستاد اقامه نماز کشور از صداوسیمای مرکز زنجان به پاس توجه ویژه به امر نماز و همچنین انعکاس شایسته نماز ظهر عاشورا به مرکز اهداء شد.

انتهای پیام/ن

تقدیر ستاد اقامه نماز کشور از صداوسیمای مرکز زنجان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.