مقام آمریکایی: واشنگتن از وضع هرگونه تحریم‌های جدید اروپا علیه ایران استقبال می‌کند

یک مقام دولت آمریکا گفت واشنگتن از اعمال هرگونه تحریم جدید از سوی اتحادیه اروپا علیه برنامه موشکی ایران و اقدامات این کشور در منطقه حمایت می‌کند.

مقام آمریکایی: تحریم‌های جدید علیه ایران «جالب و مفید» استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ یک مقام آمریکایی امروز سه‌شنبه مدعی شد هر حرکتی که اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران بخاطر برنامه‌های موشکی این کشور و دخالت در مناقشات خاورمیانه انجام دهد، «جالب و مفید» خواهد بود.

این مقام رسمی آمریکایی که نامی از وی برده نشده در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا واشنگتن از اتحادیه اروپا می‌خواهد تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کند، گفت: قطعا این حرکتی بسیار جالب و احتمالا مفید و کمک کننده از سوی اتحادیه اروپا خواهد بود.

وی تاکید کرد واشنگتن از اعمال هرگونه تحریم جدید از سوی اتحادیه اروپا علیه برنامه موشکی ایران و اقدامات این کشور در منطقه حمایت می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفت در سومین گزارش خود به کنگره، پایبندی ایران به برجام را تأیید نکند. این اقدام ترامپ انتقادات فراوانی را از سوی اتحادیه اروپا، تهران و دیگر طرف‌های امضاکننده این توافق  به دنبال داشت.

در همین حال، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، که پیش از این به منظور رایزنی با مقامات آمریکایی درباره توافق هسته‌ای ایران به واشنگتن سفر کرده بود، خواستار پایبندی همه طرف‌ها از جمله آمریکا، به مفاد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شد. این در حالی است که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه همزمان با سفری که به دبی داشت پیشنهاد کرد در توافق هسته‌ای ایران تغییراتی اعمال شود تا به این صورت برنامه موشکی ایران نیز در آن گنجانده شود. او گفت: توافق هسته‌ای ایران باید حفظ شود، اما باید دو ستون دیگر به آن افزوده شود. فعالیت‌های موشکی ایران و در صورت لزوم، تحریم‌هایی درباره آن وضع شود.(بیشتر بخوانید)

در سال ۲۰۱۵ میلادی، ایران و گروه پنج بعلاوه یک پس از ۱۲ سال درباره برنامه هسته‌ای ایران به توافق رسیدند. بر اساس مفاد این توافق، تهران پذیرفت غنی سازی اورانیوم را در سطح پایینی باقی نگه دارد و غرب نیز در مقابل متعهد شد تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را لغو کند.


انتهای پیام/

 

حمایت آمریکا از تحریم‌های اروپا علیه ایران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
به قول احمدی نژاد بروید بین مردم بگویید تحریم میگند تحریم چی هست اصلا جالبه نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر دولتمردان آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر ترامپ و سیاست های خصمانه اش علیه مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
باشه حتما دوستون اضافه میشه منتها بتونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۶
بفرمایید هرچقدر میخواهید تحریم کنین اگه جرءت دارین
دیگه از مردم ایران انتظار پذیرش برجام رو نداشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۶
واشنگتن در مقابل همت و اراده مردم ایران، چهل ساله که هیچ کاری نتونسته بکنه.ونخواهد توانست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۶
آقاي مكرون شما اروپاييها وامريكايها هيچوقت دست ازکارهایتان برنخواهيد داشت براي سفرت به ايران فرش قرمز پهن نكردن هيچوقت به ايران نيا ما ازشما متنفريم شما ، شما خاورميانه را به مسيرنابودي هدايت ميكنيد
Switzerland
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۶
ما از این تحریم ها نمیترسیم چرا که قوی تر قوتر میشویم
آخرین اخبار