اجرای طرح ماد «مشارکتهای اجتماعی دانش آموزان» در 30 مدرسه آذربایجان غربی

طرح «مشارکتهای اجتماعی دانش آموزان»باعنوان ماد و با مشارکت آموزش و پرروش و بهزیستی در 30 مدرسه آذربایجان غربی اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ «ولی حسینی» معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان غربی در کارگاه آموزشی عوامل اجرایی طرح ماد «مشارکتهای اجتماعی دانش آموزان» که در سالن اندیشه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی برگزار شد، با بیان اینکه مدرسه بهترین پایگاه آموزش مشارکتهای اجتماعی به دانش آموزان است؛ اظهار کرد: تعامل آموزش و پرورش و بهزیستی استان در زمینه آموزش مشارکتهای اجتماعی بسیار تنگاتنگ می باشد.

وی گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دنبال حیات طیبه است و ترویج روحیه مشارکت در دانش آموزان یکی از مصادیق بارز آن است.

«رضا داغستانی» رئیس اداره پیشگیری و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی آموزش و پرورش استان نیز اظهار کرد: طرح ماد یا مشارکت اجتماعی دانش اموزان برای دانش اموزان دختر و پسر پایه هشتم و با همکاری آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی اجرا می شود.

وی تصریح کرد: طرح مشارکتهای اجتماعی دانش آموزان سال گذشته بصورت پایلوت در 10 مدرسه و امسال نیز در ۳۰ مدرسه در استان اجرا می شود.

داغستانی با اشاره به اینکه امسال این طرح در قالب 60 کلاس درس در شهرستانهای خوی، مهاباد و ارومیه اجرا می شود؛ ادامه داد: ارتقای توانمندی‌های دانش آموزان اعم از افزایش شناخت نسبت به مسائل و آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان، اصلاح نگرش‌ها در زمینه رفتار‌های پرخطر، ارتقاء سرمایه اجتماعی، افزایش مهارت‌های کار گروهی و مشارکت در بین دانش آموزان از دیگر اهداف عملیاتی این طرح است.

گفتنی است کارگاه آموزشی عوامل اجرای این طرح بمدت 3 روز در سالن اندیشه اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار می شود.

انتهای پیام/ح

طرح ماد در 30 مدرسه آذربایجان غربی اجرا می شود

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.