ادعای مقام انگلیسی: سال گذشته مورد حمله هکرهای روسیه قرار گرفتیم

رئیس مرکز امنیت ملی سایبری انگلیس مدعی شد کشورش هدف حمله هکرهای روسیه قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلگراف؛ «سیاران مارتین»، رئیس مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس، مدعی شد این کشور سال گذشته قربانی حمله هکرهای روس در شبکه مخابرات، رسانه و انرژی شده است.

این ادعا پس از آن بیان شد که «ترزا می»، نخست وزیر انگلیس، دولت «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، را به دخالت در انتخابات و تلاش برای ایجاد اختلاف میان کشورهای غربی متهم کرد.

قرار است «سیاران مارتین» در اجلاس «تایمز تک» به میزبانی لندن برای فعالان حوزه فناوری سخنرانی کند. او در این اجلاس اعلام می کند اقدامات روسیه موجب نگرانی است. در متن سخنرانی «سیاران» آمده است: نمی توانم جزئیات این حمله سایبری را بیان کنم؛ اما مداخله روسیه را تایید می کنم. مرکز ملی امنیت سایبری در یک سال گذشته موفق به شناسایی حمله هکرهای روسی به رسانه های انگلیس، مخابرات و بخش های انرژی این کشور شده است.

در بخش دیگری از متن این سخنرانی آمده است: روسیه تلاش می کند سامانه های بین المللی را تضعیف کند. این موضوع کاملا روشن است. نخست وزیر نیز در سخنان دوشنبه شب خود تاکید کرده بود نظام بین الملل، همانطور که می دانیم، در معرض خطر نابودی قرار دارد.

مرکز ملی امنیت سایبری در انگلیس از یک سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است و در این مدت مدعی شناسایی و خنثی کردن میلیون ها حمله سایبری شده و در 590 مورد، از جمله باج افزار واناکرای، واکنش نشان داده است.

 

انتهای پیام/

ادعای انگلیس درباره حملات هکری روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار