چهار عنوان كتاب درسی معارف اسلامی در سال جاری تهیه می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛  حجت‌الاسلام حسین ارجینی، معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی در قم، با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی در زمینه دروس معارف اسلامی اظهار کرد: حدود 20 قرارداد در زمینه تدوین دروس منعقد شده که اکنون کتاب‌های آنها در دست تدوین است و این نگاه و رویکرد پیگیری می‌شود که کتاب‌های درسی دروس معارف اسلامی متناسب با رشته‌های دانشجویان تألیف شود.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال تفسیر موضوعی ویژه رشته مدیریت، تاریخ فرهنگ و تمدن ویژه رشته‌ هنر و آیین زندگی ویژه مهندسان از جمله آثاری است که گروه‌های پژوهشی مشغول تدوین هستند که تعدادی از آنها تدوین و در اختیار دانشجویان و اساتید قرار گرفته و می‌توانند از آنها استفاده کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی با اشاره به نظرسنجی از دانشجویان و اساتید برای تدوین بهتر دروس معارف گفت: جلسات نقدی برگزار می‌شود تا نگاه‌های اساتید معارف و دانشجویان این رشته‌ها در تدوین‌های آینده در نظر گرفته شود بنابراین امیدواریم با کتاب‌هایی تألیفی جدید دانشجویان بتوانند ارتباط بهتری با دروس معارف برقرار کنند.

 وی از تولید چهار عنوان کتاب درسی برای دانشجویان در سال جاری خبر داد و افزود: کتاب‌های تفسیر موضوعی نهج البلاغه دکتر علی نصیری و کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی ویژه رشته‌های هنر و معماری تألیف سیدرضی موسوی گیلانی از جمله این کتاب‌ها است.

ارجینی خاطرنشان کرد:‌ کتاب دیگر با عنوان انقلاب اسلامی زمینه‌ها، پیامدها و دستاوردها است که با مشارکت انتشارات سمت تدوین شده و به نسبت به کتاب‌های پیشین  در حوزه انقلاب اسلامی جامع‌تر است.

وی یادآور شد: کتاب دیگر نگاهی موضوعی به وصیت‌نامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی(ره) است که از متون درسی در دانشگاه آزاد است.

انتهای پیام/ت

انعقاد 20 قرارداد ويژه تدوين دروس معارف اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار