آغاز بارش های پاییزه در آذربایجان غربی

تقویت سامانه بارشی طی امروز و فردا علاوه بر تشدید و گسترش بارش ها در سطح آذربایجان غربی با ورود اولین موج سرمای پاییزه به منطقه همراه است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛اسماعیل سیمایی کارشناس مسئول اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: ریزش هوای سرد در آذربایجان غربی افت محسوس دما بین 6 تا هشت درجه را به همراه دارد و بارش ها اغلب به شکل برف پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه در چالدران بارش برف همراه باران گزارش شده است، اظهار کرد: امروز در برخی شهرهای استان از جمله اشنویه، پیرانشهر، نقده، سلماس، ارومیه، میاندوآب، سردشت و تکاب بارش باران گزارش شده است.

سیمایی با اعلام اینکه در 24 ساعت گذشته دمای ارومیه بین چهار تا 14 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود، اضافه کرد: بارش باران در ارومیه نیز دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: امروز /سه شنبه/ با توجه افت محسوس دما در استان در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف و فردا /چهارشنبه/ در برخی نقاط استان احتمال بارش برف پاییزی وجود دارد.

آذربایجان غربی بعد از چند روز پایداری هوا در هفته گذشته با ورود سامانه بارشی از روز شنبه شاهد بارش های رگباری باران است.

این بارشها موجب خوشحالی کشاورزان به ویژه زارعان گندم کار شده است.

متوسط بارش باران در آذربایجان غربی بین 300 تا 400 میلیمتر در سال است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ح

ورود موج سرمای پاییزه به آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.