انبوه‌سازان اصفهانی 100 کانکس به مناطق زلزله‌زده اهدا کردند

رئیس مدیریت بحران اداره کل راه و شهرسازی اصفهان گفت: انجمن انبوه‌سازان اصفهان 100 کانکس برای کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور اهدا کرده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید حسین خدام‌زاده  امروز در نشست هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اصفهان، اظهار کرد: در مناطق زلزله‌زده 8 هزار منزل نیاز به تعمیرات دارد که 2 هزار و 500 منزل نیازمند تعمیرات اساسی است.

وی با بیان این که کار کارشناسی ارزیابی‌ها از روز دوم آغاز شده است، بیان کرد: 105 نفر از کارشناسان ارزیابی اصفهان در منطقه حضور دارند؛ 70 کمپرسی، 5 بیل مکانیکی و 6 لودر و هم چنین 37 کارشناس ارزیابی در منطقه حضور دارند و آواربرداری نیز آغاز شده است که 26 واحد کاملاً آواربرداری آن انجام شده است.

رئیس مدیریت بحران اداره کل راه و شهرسازی اصفهان ادامه داد: در زلزله بم مشکلی در آواربرداری نبود چون اکثرا آوار بود اما در سر پل ذهاب بخش عمده اسکلت ساختمان است و با توجه به ریشتر بالای زلزله، سازه‌های بتنی و فولادی فرو ریخته است و اگر دستگاه‌ها بتوانند در اعزام لودر، کمپرسی و دستگاه برش کمک کنند روند آواربرداری سرعت بیشتری می‌گیرد.

وی از اهدای کانکس توسط انجمن انبوه‌سازان اصفهان خبر داد و تصریح کرد: انجمن انبوه‌سازان اصفهان 100 کانکس برای زلزله زدگان اهدا کرده‌اند اما مشکل بر سر حمل و نقل آن است، اگر در این چند روز آینده 10 تریلر برای حمل کانکس‌ها در نظر گرفته شود بسیار پسندیده است.

خدام‌زاده در پایان گفت: از ساخت‌ و سازهای غیراصولی باید جلوگیری شود و یکی از مشکلاتی که در اصفهان به وجود آمده است اعطای سختگیرانه وام است که در مسیر ساخت و ساز اصولی سنگ‌اندازی می‌کند، در زلزله کرمانشاه ستونی که باید بار را تحمل کند شکسته است و ساختمان 4 طبقه‌ای با اسکلت بتونی کاملاً فروریخته است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.