فروشگاه‌های سموم کشاورزی میاندورود زیر ذره بین کارشناسان کشاورزی

۳۲ واحد فروش و عرضه سموم و آفت کش در میاندورود مورد پایش کارشناسان کشاورزی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید شبر موسوی مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از پایش فروشگاه‌های عرضه سموم نباتی توسط کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود خبر داد.

وی با بیان اینکه در این شهرستان ۳۸ فروشگاه عرضه سموم نباتی بخش تعاونی و خصوصی وجود دارد، افزود: در این بازدید کارشناسان ۳۲ واحد فروش و عرضه سموم و آفت کش‌ها را

موسوی با اشاره به نقش مدیریت صحیح مصرف کود شیمیایی و سم در تولید غذای سالم و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، گفت: هدف از این پایش جلوگیری از تولید و توزیع سموم ثبت نشده و تاریخ گذشته بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود افزود: هرگونه تغییر در بسته بندی و دخل و تصرف در محتوا و برچسب سموم ممنوع بوده و درج تاریخ تولید و انقضا بر روی بسته بندی ضروری است.

وی گفت: حضور مسؤول فنی در فروشگاه، ثبت اطلاعات کامل فروش سموم، فروش سموم بدون نسخه گیاهپزشکی، خرید سموم از شرکت‌های پخش مجاز، عدم وجود سموم تاریخ منقضی در فروشگاه، ثبت اطلاعات در سیستم مانیتورینگ سموم، عرضه و میزان و انواع فروش سموم و آفت کش ها، بررسی وضعیت محیطی و نحوه مدیریت سموم فاسد سنواتی در این پایش مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به ارتقاء آگاهی تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در بهینه سازی مصرف سموم نباتی افزود: امسال برای تولید محصول سالم در شالیزار‌های این شهرستان یک هزار و ۵۰۰ هکتار مبارزه بیولوژیک با آفت کرم ساقه خوار انجام شد.

وی گفت: فروش سموم تاریخ گذشته ممنوع بوده و توزیع کنندگان موظف هستند از توزیع آن خودداری کنند و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/آ

پایش فروشگاه‌های سموم کشاورزی میاندورود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار