مرگ ده‌ها هزار پناهجو در آب‌های مدیترانه از سال ۲۰۰۰ تاکنون

سازمان ملل با انتشار گزارشی اعلام کرد تاکنون بیش از ۳۰ هزار پناهجو در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سازمان ملل با انتشار گزارشی برآورد کرد در مجموع تاکنون بیش از 30 هزار نفر از پناهجویانی که سعی داشتند با گذر از دریای مدیترانه از شمال آفریقا به اروپا بروند، جان خود را از دست داده اند.

بر اساس گزارش سازمان ملل بیشترین میزان مرگ و میر پناهجویان در این مسیر دریایی خطرناک در سال 2016 بوده است. در پی عقد قراردادی میان آنکارا و اتحادیه اروپا در سال 2016 و بسته شدن مسیر دریایی کوتاه و کم خطرتر ترکیه به یونان، 5096 پناهجو که قصد داشتند از مسیر شمال آفریقا به اروپا مهاجرت کنند، جان خود را از دست دادند.

در این گزارش آمده است: «گذر از دریای مدیترانه برای رسیدن به اروپا خطرناک‌ترین مسیر سفر پناهجویان در جهان است. دست کم 33761 پناهجو از سال 2000 تا 2017 در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده یا مفقود شده اند.»

توافق میان ترکیه و اتحادیه اروپا در سال 2016 موجب بسته شدن مسیر دریایی کوتاه پناهجویان از این کشور به سمت اروپا شد. پس از آن، پناهجویان برای عبور از مسیر پر خطر دریای مدیترانه و رسیدن به قاره اروپا روانه شمال آفریقا شدند.

«فیلیپ فارگوس»، استاد دانشگاه و نویسنده گزارش سازمان ملل، اظهار کرد: «بستن مسیرهای کوتاه و کم خطرتر به باز شدن مسیرهای طولانی و پرخطرتر منجر می شود. بنابراین احتمال جان باختن پناهجویان در آب های دریا افزایش خواهد یافت.»

این گزارش تحت عنوان «چهار دهه مهاجرت غیرقانونی پناهجویان از آب های مدیترانه به سمت اروپا» از سوی سازمان بین المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل منتشر شده است. همچنین در این گزارش آمده است از دهه 70 میلادی تاکنون بیش از 2.5 میلیون پناهجو به طور غیرقانونی با گذر از دریای مدیترانه وارد اروپا شده‌اند.

 انتهای پیام/

گزارش سازمان ملل درباره آمار مرگ و میر مهاجران در دریای مدیترانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Oman
علیرضا
۲۲:۲۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
عزیزم مجبورند کار ندارند جنگ و نا امنی تو کشورشون هست فقر و فساد است باید خودشون به هر طریقی نجات بدهند از طرفی ابزار های لازم هم برای مهاجرت قانونی ندارند یا بهشون نمیدن....مطمن باشید گذشته از اینکه شاید عده ای کور کورانه یا از سر هیجانات مهاجرت کنند ولی در روال معمولش عمده دلیل مهاجرت عدم فراهم نبودن شرایط مناسب برای حداقل هاست
Germany
ايرانى
۱۷:۵۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
يعنى مرگ براشون مهم نيست!!!؟ اينقدر درمانده و بيچاره هستن !!؟ جاى تاسفه !...كسى كه تو كشور خودش تاب سختيهارو نداشته باشه چطور ميتونه تو كشور بيگانه سر كنه و به چه قيمتى!؟؟؟
آخرین اخبار