اعتراض مقامات و ساکنان جزایر یونان به اردوگاه‌های پرجمعیت پناهجویان

مقامات سه جزیره یونان به همراه ساکنان محلی به افزایش جمعیت اردوگاه‌های پناهجویان اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از بیزنس اینسایدر، ساکنان و مقامات سه جزیره یونان روز گذشته (سه شنبه) مقابل وزارت مهاجرت این کشور در آتن به جمعیت زیاد و رو به افزایش اردوگاه پناهجویان اعتراض کردند.

شهردارهای جزایر لسبوس، خیوس و ساموس به همراه دهها نفر از مردم محلی به پایتخت یونان رفتند تا از دولت این کشور درخواست کنند برای کاهش جمعیت پناهجویان در این اردوگاه ها تدابیری بیاندیشد.

معترضان از دولت درخواست کردند یا اردوگاه های بیشتری را به این پناهجویان اختصاص دهد و یا آنها را به پایتخت منتقل کند.

بر اساس توافق سال گذشته اتحادیه اروپا و ترکیه برای کاهش هجوم مهاجران، پناهجویانی که از سواحل ترکیه وارد جزایر یونان می شوند باید در اردوگاه هایی که در این جزایر بنا شده اند، بمانند و اگر نتوانستند پناهندگی یونان را دریافت کنند، باید به ترکیه بازگردانده شوند. فرآیند طولانی بررسی اعطای پناهندگی به این پناهجویان باعث شلوغ شدن این اردوگاه ها شده است. در این سه جزیره بیش از 13 هزار پناهجو در انتظار دریافت پناهندگی هستند.

در جزیره لسبوس بیش از 6500 نفر در اردوگاه هایی زندگی می کنند که فقط ظرفیت 2300 نفر را دارد. در این جزیره پناهجویانی که از کشورهای جنگ زده ای مثل سوریه، عراق و افغانستان گریخته اند، با وجود بارش باران و دمای پایین هوا مجبور هستند در چادرهای تابستانی روزهای خود را سپری کنند.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار