رئیس منابع طبیعی پاسارگاد خبر داد؛

آغاز برنامه احیای ۵۴ هکتار از جنگل‌های پاسارگاد/ میزان آتش سوزی جنگل‌های پاسارگاد به صفر رسیده است

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری پاسارگاد از آغاز برنامه غنی سازی و احیای ۵۴ هکتار از جنگل‌های این شهرستان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسن خسروانیان رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری پاسارگاد امروز گفت: در اجرای طرح غنی سازی و احیای جنگل‌های پاسارگاد که در این شهرستان آغاز شد گروه‌های مردمی، مرتعداران، سازمان‌های مردم نهاد، حافظان و دوستداران طبیعت با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری همکاری دارند.

وی یادآور شد: شهرستان پاسارگاد دارای ۱۶۸ هزار هکتار عرصه‌های ملی است که ۱۰۰ هزار هکتار از وسعت این شهرستان را جنگل‌ها تشکیل می‌دهند، اما بر اثر استفاده‌های غیراصولی برای تامین سوخت، چرای بی رویه، و همچنین خشکسالی‌ها این جنگل‌ها تخریب شده اند به گونه‌ای که در بعضی نقاط شهرستان از جنگل‌ها فقط یک تک درخت باقی مانده است.

خسروانیان با بیان اینکه همه ساله در فصل کاشت بذر برنامه غنی سازی و احیای جنگل‌های تخریب شده را در دستور کار داریم، گفت: آن برنامه در سال جاری به احیای جنگل‌های محور سعادت شهر به ارسنجان اختصاص یافته و تا یک ماه دیگر ادامه دارد.

وی ادامه داد: گونه‌های کاشت بذر از نوع بنه، ارژن و بادام کوهی است که با آب و هوای منطقه سازگاری دارد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: به دلیل رعایت نکات ایمنی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و گشت‌های جنگبانان در جنگل و تذکر به مردم در روز‌های تعطیل برای رعایت اصول استفاده صحیح از جنگل در سال جاری هیچ گونه آتش سوزی در جنگل های شهرستان پاسارگاد نداشتیم و آتش سوزی در این شهرستان به صفر رسیده است.

خسروانیان افزود: پیش بینی می‌شود امسال تا پایان فصل بذرکاری بیش از ۲۰۰ هکتار از مناطق تخریب شده عرصه‌های جنگلی احیا شود.

انتهای پیام/ن

احیای جنگل‌های پاسارگاد در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار