رئیس مشاوره آموزش وپرورش استان؛

مشاوره بجا اهداف نظام آموزشی را محقق می کند

رئیس اداره مشاوره تحصیلی و تربیتی آموزش و پرورش استان گفت: مشاوره صحیح، بجا و مناسب، سبب تسریع و تسهیل اهداف نظام آموزشی می شود.

مشاوره بجا اهداف نظام آموزشی رامحقق می کندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،صادق سلاجقه رئیس اداره مشاوره تحصیلی و تربیتی آموزش و پرورش استان کرمان انتخاب رشته را مهمترین اصل در موفقیت آینده دانش آموزان دانست و گفت: مدیر باید تفاوت های دانش آموزان را ببیند و هیجان های آنها را تحلیل کند تا بتواند برای دانش آموزان برنامه ریزی و هدف گذاری کند.

وی افزود: برای داشتن یک شناخت خوب از دانش آموزان و استعداد آنها، نیاز است مدیر دارای رابطه ای نزدیک با مشاور مدرسه و هماهنگ با خانواده دانش آموز داشته باشد.

سلاجقه اظهار کرد: برای انتخاب رشته دانش آموزان، والدین و معلمان تاثیرگذاری زیادی دارند، پس لازم است که توجیه شوند تا نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی گفت: انتخاب رشته مناسب باید بر اساس علاقمندی و استعداد دانش آموز صورت گیرد و با در نظر گرفتن واقعیات جامعه صورت گیرد.

رئيس اداره مشاوره آموزش و پرورش استان کرمان در ادامه گفت: اعمال برنامه های مشاوره صحیح، بجا و مناسب نه‌ تنها به ارتقای اهداف آموزش‌ و پرورش می انجامد بلکه علاوه بر تسریع و تسهیل اهداف نظام آموزشی، بسیاری از مسائل و معضلات برخاسته از درون نظام آموزشی را نیز به نحوی شایسته حل‌وفصل می کند.

رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش استان کرمان پس از بازدید از مرکز مشاوره ذهن برتر و برخی از مدارس شهرستان منوجان در جمع مدیران متوسطه اول و مشاوران مدارس حضور پیدا کرد و در ادامه در جلسه شورای معاونان به جمع بندی بازدید خود پرداخت.

انتهای پیام/ح

تحقق اهداف تحصیلی با مشاوره بجا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار