عضو هیئت علمی پژوهشگاه مهندسی زلزله:

زلزله‌های خفیف چه تاثیری در فعال‌شدن گسل‌های تهران دارد؟/ثبت زمین لرزه ای با قدرت ۲ ریشتر حوالی تهران

زارع گفت: زمین لرزه ضعیف از نظر علمی معنادار نیست اما امکان فعال شدن گسل‌های تهران همیشه وجود دارد.

 زلزله‌های خفیف چه اثری بر فعال‌شدن گسل‌های تهران دارد؟/ثبت زمین لرزه ای با قدرت ۲ ریشتر حوالی تهران به گزارش  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی زارع عضو هیئت علمی پژوهشگاه مهندسی زلزله  با بیان اینکه وقوع زمین لرزهٔ خفیف در تهران امری طبیعی است، افزود: اگرچه علم امروز ما نمی‌تواند توضیحی در مورد ارتباط زلزله ۲ ریشتری شب گذشته با گسل‌های اصلی تهران داشته باشد، اما همیشه باید در این زمینه هوشیار باشیم چون احتمال فعال شدن گسلها هست.

وی ادامه داد: در تهران تعداد زیادی ایستگاه لرزه‌نگاری داریم که چنین زلزله‌هایی را ثبت می‌کند این در حالی است که اگر همین زمین لرزه در مناطق دورتر از تهران رخ می‌داد ثبت نمی‌شد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه مهندسی زلزله با اشاره به اینکه وقوع یک زمین لرزه خفیف در تهران نمی‌تواند معنادار باشد، افزود: اگر همین زلزله خفیف به تعداد بالا در بازه زمانی محدود رخ دهد می‌تواند معنادار شود.

زارع یادآورشد: ممکن است حرکت یک گسل ضربه‌ای به گسل مجاور خود بزند و آن را فعال کند و ما بیشتر این را به بازی دومینو تشبیه می‌کنیم که در مورد زمین لرزه‌های خفیف مانند زلزله شب گذشته هم امکان فعال شدن گسلها تحت تأثیر انرژی آزاد شده وجود دارد.

گفتنی است، شب گذشته زمین لرزه ای با قدرت ۲ ریشتر حوالی تهران ثبت شد.

انتهای پیام/

زمین لرزه ای با قدرت ۲ ریشتر حوالی تهران

برچسب ها: اخبار فن آوری ، زلزله ، گسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار