رئیس‌جمهوری روسیه در نامه‌ای خطاب به شرکت‌کنندگان در کنفرانس کشورهای عضو سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی بر نابود سازی سلاح های شیمیایی تاکید کرد.

پوتین: تمام کشورها باید مانند روسیه تسلیحات شیمیایی را کنار بگذارندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از  «تاس»، رئیس‌جمهور روسیه  گفت: «ما از تمام کشور‌هایی که تسلیحات شیمیایی دارند می‌خواهیم تا همانند ما رفتار کرده و تمام تلاش خود را برای تکمیل نابودی ذخایر باقیمانده تسلیحات شیمیایی خود به کار گیرند».

وی در ادامه از کشور‌هایی که هنوز عضو چارچوب قانونی و بین‌المللی کنوانسیون منع گسترش تسلیحات شیمیایی نیستند خواست تا هر چه سریعتر به آن بپیوندند.

بنا بر این گزارش، پوتین در نامه‌ای  خطاب به هیأت‌های اعزامی به بیست‌و دومین کنفرانس کشور‌های عضو سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی اعلام کرد، آخرین بسته از ذخایر تسلیحات شیمیایی روسیه در تاریخ ۲۷ سپتامبر نابود شد.

وی در ادامه افزود: «اطمینان دارم که تجلی اداره محکم سیاسی به ما اجازه می‌دهد تا به هدف مشترکمان برای ایجاد جهانی عالی از تسلیحات شیمیایی دست یابیم».

گفتنی است، بیست و دومین کنفرانس کشور‌های عضو سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی از تاریخ ۲۷ نوامبر (دوشنبه ۶ آذرماه) تا اول دسامبر (جمعه ۱۰ آذرماه) در لاهه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

رئیس جمهور روسیه بر نابودی سلاح های شیمیایی تاکید کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار