انتقاد یک سایت آسیایی از غیبت ایرانی ها در فهرست بازیکنان سال آسیا

سایت فاکس اسپورت آسیا،با انتقاد از فهرست نامزدهای جایزه بهترین بازیکنان سال آسیا، چند بازیکن کشورمان را شایسته حضور در این فهرست دانست.

 به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان «جان دوردن »گزارش نویس سایت فاکس اسپورت آسیا با انتقاد از فهرست های اعلام شده برای جوایز دو بخش بهترین بازیکن مرد سال آسیا و بهترین بازیکن بین المللی آسیا، طی گزارشی این سئوال را مطرح کرد که «چرا نام بازیکنان ایرانی در فهرست جوایز کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC ) ،وجود ندارد.؟»

وی در این گزارش می نویسد؛ وقتی با هواداران ایران صحبت کنید،آنها به موفقیت های تیم ملی افتخار می کنند. غالبا آسیا دارای «شماره یک» مشخصی نیست، اما در حال حاضر چنین تیمی وجود دارد، و این تیم از تهران می آید.

مرور اجمالی بر رقابت های انتخابی جام جهانی نشان می دهد که این «شاهزادگان ایرانی» در گروه A تیم مسلطی بودند. این که تیم های دیگر به اندازه کافی پر فروغ و برجسته نبودند، چیزی از ارزش های ایران کم نمی کند که در 10 بازی بدون شکست بود. فقط در مسابقه دهم، دفاع ایران باز شد و آن هم زمانی بود که ایران به جام جهانی صعود کرد بود.

 

کارلوس کی روش هر از گاهی از موفقیت تیمش در دستیابی به رتبه اول در آسیا بر اساس رنکینگ فیفا صحبت کرده است. در 18 ماه گذشته یا بیشتر، جدول فیفا ،انعکاسی از اتفاقات داخل زمین بوده است، مطمئنا در قاره آسیا افراد کمی مخالف این گفته هستند.

این پیشرفت باید بیشتر دیده می شد. هواداران فوتبال ایران کمی ناراحت هستند که پیشرفت تیم ملی کشورشان ظاهرا به اندازه کافی دیده نمی شود. نگاهی به لیست های اعلام شده برای دو جایزه اصلی بازیکن سال جاری آسیا - که روز چهارشنبه توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در بانکوک برگزار می شود، چنین احساساتی را توجیه می کند و بر آن صحه می گذارد.

یکی از لیست ها مربوط به فوتبالیست های آسیایی است که در آسیا بازی می کنند و جایزه دیگر هم به بازیکنان بین المللی اختصاص داده شده است.
دلایل بسیار قوی وجود دارد که نام بازیکنان ایرانی باید در هر دو فهرست وجود داشته باشد اما غیبت آنها در این دو فهرست کاملا به چشم می آید.

در فوتبال نظرات مختلف است و به ندرت پیش می آید که در مورد چیزی اتفاق نظر کاملی وجود داشته باشد. اما در سالی که ایران به شدت تیم ملی ایران به مراتب تیم برجسته ای درآسیا بود و برخی از بازیکنان این کشور در اروپا درخشان ظاهر شدند، لیست های اعلام شده عجیب و غافلگیر کننده به نظر می رسید .

از نظر فوتبال داخلی آسیا، مهدی طارمی باید در پایان ماه جاری (نوامبر) به بانکوک می رفت. مهاجم پرسپولیس فصل خوبی در باشگاه و کشور داشته است. در لیگ ایران آقای گل شد و به قرمز ها کمک کرد قهرمان ایران شوند. در لیگ قهرمانان آسیا، که پرسپولیس به نیمه نهایی رسید و فقط به الهلال باخت؛طارمی هفت گل به ثمر رساند.

فاتح دو عنوان مرد سال ایران در دو سال گذشته، در تیم ملی هم مثمر ثمر بوده است، گل هایی به ثمر رساند و در موفقیت ایران هم نقش داشت. این در حالی است که او برای قرار گرفتن در خط حمله ایران با مهاجمانی که در برخی از بزرگترین لیگ های جهان بازی می کنند،رقابت داشت.

هنگامی که ایران در مسیر رسیدن به روسیه به یک برد نیاز داشت، طارمی آنجا بود. در فاصله پنج روز در ماه مارس، ایران با دو پیروزی 1-0 حضور خود در روسیه را تقریبا مسجل کرد .
اگر آن پیروزی ها ایران را تا آستانه رسیدن به مسکو پیش برد، در بازی بعدی در خانه مقابل ازبکستان،طارمی گلی زد که کار را تمام کرد و حضور ایران در روسیه قطعی شد.
هر زمان که تیم او به او نیاز داشت، او وارد میدان می شد و کار خود را به نو احسنت انجام می داد.

در خارج از آسیا، رضا قوچان نژاد وجود دارد.این مهاجم در فصل گذشته لیگ هلند کار خود را با کسب عنوان دومین گلزن برتر به پایان رساند.
شاید لیگ هلند امروز یکی از لیگ های عالی اروپا نباشد اما هنوز هم یکی از بهترین لیگ ها در جهان است.زمان می برد تا بازیکن خوبی در لیگ جا بیفتد و زمان می برد تا فردی 20 گل به ثمر برساند،تنها یک گل کمتر از آقای گل لیگ.
یک بازیکن آسیایی که از این مانع در لیگی معتبر عبور می کند، شایسته ستایش و تمجید فراوانی است.

این معنی نادیده گرفتن شایستگی های نامزدهای اعلام شده در لیست نیست اما "گوچی" یکی از بهترین بازیکنان در یک لیگ سطح بالا و قابل احترام اروپایی محسوب می شود. با توجه به عملکرد او در تیم ملی در همان زمان، او سال خوبی داشته است.بازیکنان دیگری مانند سردار آزمون هستند که در روسیه خوب کار می کند و قبلا خود را به عنوان یکی از مهاجمان برجسته آسیا معرفی کرده است.
بعضی ها او را بیشتر از این مورد ستایش و تمجید قرار می دهند ، اما همه موافقند که این بازیکن 22 ساله چیزی ویژه ای است .

اگر هر کدام از این سه بازیکن در فهرست نهایی بهترین بازیکنان سال آسیا قرار می گرفتند،هیچ کسی تعجب نمی کرد. اتفاقا غیبت آنها در لیست نهایی تعجب برانگیز تر است.

این بدان معنا نیست که در ای اف سی یک تعصب ضد ایرانی وجود دارد - آنطور که چندین بار در طول این سالها عنوان شده است - اما طرفداران ایرانی و برخی از بازیکنان آنها حق دارند از این که سال خیره کننده فوتبال آنها دیده نشده است، کمی احساس ناراحتی بکنند.
انتهای پیام/

انتقاد فاکس اسپورت از لیست بازیکنان سال آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار