مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم؛

افتتاح نخستین مرکز بازی‌های فکری خانه معما

این بازی یک بازی جهانی است که یک سال و نیم است وارد ایران شده است و اسامی مختلفی دارد که به نام خانه معما نامگذاری شده و همانند بازی‌های مجازی است ولی در قالب واقعیت اتفاق می‌افتد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛   مجید رفیعی ، مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم در آئین افتتاح نخستین مرکز بازی‌های فکری "خانه معما"  اظهار داشت: در این فکر بودم که کاری برای جوانان قمی انجام دهم که از هر زاویه ای به آن نگاه شود سالم باشد، ایده این بازی به ذهنم رسید این بازی جهانی است اما معمایی که در این بازی طراحی شده است تازه و کاملاً بومی است.

وی افزود: این بازی یک بازی جهانی است که یک سال و نیم است وارد ایران شده است و اسامی مختلفی دارد که به نام خانه معما نامگذاری شده است، همانند بازی‌های مجازی است ولی در قالب واقعیت اتفاق می‌افتد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم بیان کرد: در بازی خانه معما گروه وارد فضایی می‌شوند که از قبل تعریف شده است و بازی کاملاً طبیعی است، اتاق ساواک و اتاق موزه در این مکان ساخته شده است که همه چیز طبیعی به نظر می‌آید، گروه به موضوعی برمی خورند که مشکوک است و با استفاده از ابزارهای داخل اتاق سلسه وار با معماهای مختلف روبرو می‌شوند که مجبور می‌شوند آن‌ها را حل کنند.

رفیعی عنوان کرد: گروه یک ساعت فرصت دارند که کلید اصلی درب را پیدا کرده و از اتاق خارج شوند، این بازی نیازمند کار گروهی است و هوش و دقت عمل و تمرکز از مهم‌ترین ابزار برای موفقیت در آن است.

وی با بیان اینکه یکی از مزیت‌های بازی خانه معما بومی سازی بودن آن است، اظهار داشت: افراد در حین بازی آموزش می‌بینند و فرهنگ سازی شده است، در این بازی نوجوانان وجوانان با اماکن قم آشنا می‌شوند، معماها را آنالیز و سعی کردیم برای آی کی یو با ضریب 85 الی 135 باشد و با کار گروهی بتوانند موفق شده و از اتاق خارج شوند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم با اشاره به اهداف تأسیس خانه معما در قم افزود: تلاش کردیم با افتتاح خانه معما نوجوانان و جوانان را از فضای مجازی خارج کرده و وارد بازی در دنیای واقعی کنیم، این بازی بسیار جذاب و مهیج است ونیازمند تلاش و کارگروهی و هوش است.

رفیعی بیان کرد: علاقه داشتیم بازی طراحی شود که خانواده‌ها در آن شرکت کرده و رقابت سالمی با یکدیگر داشته باشند، این بازی سبب همفکری خانواده‌ها با یکدیگر می‌شود و آثار خوبی برای نوجوانان و جوانان دارد.

انتهای پیام/ت

خانه معما نسل جوان را از فضای مجازی به دنیای واقعی می‌کشاند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Moldova (Republic of)
عبدالله محمدی
۱۵:۰۸ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
خانه معما قم برای تعطیلات نوروز 1400 اتاقهای جدید در نظر گرفته. توی گوگل بزنید :
خانه معما قم تخفیف نوروزی