رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل گفت: هم اکنون، پساب کاشان در بالای دشت نوش آباد روی زمین رها شده است که به مرور در سفره های آب زیرزمینی نفوذ می کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اللهیار دولت خواه امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست اطمینان از رعایت استانداردهای مصوب در فاضلاب تصفیه شده است که این مهم با انجام مداوم آزمایشات بر روی نمونه های پساب کاشان صورت می گیرد.

وی ابراز داشت: با تمام آزمایش هایی که روی نمونه پساب خروجی تصفیه خانه کاشان انجام گرفته استاندارد بودن آن ثابت شده و هیچ مشکلی در این زمینه نیست و نمونه ها کاملا با استانداردهای محیط زیستی همخوانی دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل تاکید کرد: هم اکنون، پساب کاشان در بالای دشت نوش آباد روی زمین رها شده است که به مرور در سفره های آب زیر زمینی نفوذ می کند، لذا تکمیل طرح انتقال پساب به فولاد کویر، خروجی پساب در منطقه اطراف تصفیه خانه را به صفر می رساند و در نتیجه انتقال سریعتر پساب کاشان به فولاد کویر به نفع شهرستان آران و بیدگل است.

وی تصریح کرد: همچنین مسیر انتقال پساب کاشان به مجتمع کویر آران و بیدگل کاملا کارشناسی شده و خط انتقال به طور کانال کشی کاملا بسته و در عمق زمین صورت می گیرد.

دولت خواه در ادامه درباره مزایای استفاده شرکت فولاد از پساب فاضلاب کاشان گفت: تکمیل طرح انتقال پساب کاشان به فولاد، موجب قطع استفاده آن شرکت از آب های زیرزمینی شده و سه حلقه چاه شهرستان آران و بیدگل از مدار تامین آب فولاد خارج می شود.

وی افزود: خروجی کنونی پساب فولاد هم فاقد مشکل زیست محیطی است، این پساب تنها EC بالا دارد و به صورت مداوم آزمایش می شود و برای محیط زیست و منابع طبیعی هم مشکل ساز نیست.

 

انتهای پیام/م

 

انتقال سریعتر پساب کاشان به فولاد کویر به نفع شهرستان آران و بیدگل است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار