برخورداری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

شرکت‌های دانش بنیان پُل رسیدن به دانشگاه‌های نسل سوم

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش بنیان به عنوان قدمی موثر در ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم محسوب می‌شود.

شرکت‌های دانش بنیان پُل رسیدن به دانشگاه‌های نسل سوممحمد علی برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: ایجاد یک دانشگاه نسل سومی وکار‌آفرین نیازمند فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم و امکانات مورد نیاز این کار است و خوشبختانه در این راستا برنامه‌ریزی های خوبی تدوین شده است.

 وی بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های دانشگاهی که به وسیله دانشجویان و استادان در مراکز آموزش عالی تاسیس می‌شوند،  قدم موثری در جهت راه اندازی دانشگاه نسل سوم در کشور است.

لزوم مشارکت دانشگاه‌ها در طرح‌های پژوهشی

 برخورداری با بیان اینکه در دانشگاه‌های بزرگ  و مطرح دنیا دانشگاه در طرح‌های مختلف مشارکت دارد،‌ افزود: در دانشگاه‌های تراز اول دنیا مراکز آموزش عالی در طرح‌ها و پروژه‌های مختلف مشارکت خوبی دارند و ارتباط خوبی بین صنعت، ‌فناوری و دانشگاه بر قرار است.

 وی عنوان کرد: در دانشگاه‌های نسل سوم شرکت‌های تجاری فعالیت موسسه‌ای دارند و در پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی و همچنین طرح‌های ملی مشارکت بالایی از خود نشان می‌دهند به صورتی مه در این نوع از دانشگاه‌ها استادان و حتی دانشجویان نخبه حضوری فعال در پیشبرد طرح‌های مطالعاتی دارند.

 برخورداری تاکید کرد: تجاری سازی محصولات و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان به عنوان قدمی موثر در ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم محسوب می‌شود که خوشبختانه با نگارش برنامه‌های مختلف به سمت داشتن دانشگاه نسل سومی قدم‌های موثری برداشته شده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار