کر‌می در اختتامیه آید‌یران مطرح کرد؛

ضرورت ایجاد شتاب‌دهنده‌های مناسب در حوزه طراحی صنعتی

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم دانش بنیان از ضرورت ایجاد شتاب‌دهنده‌های مناسب در حوزه طراحی صنعتی خبر داد.

ضرورت ایجاد شتاب‌دهنده‌های مناسب در حوزه طراحی صنعتیبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پرویز کر‌می دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم دانش بنیان معاونت علمی فناوری رئیس جمهور در مراسم اختتامیه آید‌یران که امروز برگزار شد، با اشاره به اینکه هر جایی که بحث استارت آپ باشد نام معاونت علمی ریاست جمهوری می‌درخشد، اظهار کرد: توجه به کارهای تحقیقاتی از جمله اقداماتی است که معاونت علمی توجه خاصی به آن دارد و از طریق طرح‌های کلان ملی به آن طرح ها می‌پردازد.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم دانش بنیان با اشاره به اینکه تحقیقات مرز خاصی ندارند، گفت: تجاری سازی طرح‌های فناورانه نیازمند بازیگران مخصوص به خود است. کنار پارک های علم و فناوری و مراکز شتابدهی بازیگران دیگری از جمله بخش‌های خصوصی وارد شده‌اند و به تولید ملی کمک شایانی خواهند کرد.

وی در خصوص اهمیت شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: در گذشته تعداد شرکت‌های دانش بنیان بسیار کم بود اما امروز حدود سه هزار شرکت دانش بنیان فعالیت می‌کنند و همچنین در کنار این شرکت‌ها استارت آپ های تخصصی نیز حضور دارند.

دانش بنیان شدن یک شرکت به معاونت علمی بر نمی‌گردد

کر‌می در رابطه با استارت آپ ها‌ی حوزه طراحی صنعت خاطر نشان کرد: یکی از موارد‌ی که من نسبت به آن شکایت دارم حوزه طراحی صنعتی است. جشنواره آیدیران می‌تواند به عنوان محلی برای خروج و تولید استارت‌آپ های این حوزه باشد.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم دانش بنیان ادامه داد: جشنواره ایران ساخت هر ساله برگزار می‌شود اما تا به حال یکی از طراحان صنعتی به ما مراجعه نکرده و اعتراض خود را مبنی بر عدم حضورشان در جشنواره به اطلاع ما نرسانده است که این یکی از معضلات بزرگ حوزه طراحی صنعت است.

وی در تصریح این موضوع که چرا شرکت‌های طراحی صنعتی دانش بنیان نمی‌شوند، گفت: دانش بنیان شدن یک شرکت به معاونت علمی بر نمی‌گردد، بلکه یک قانون مصوب از سوی مجلس است اما با این حال  ستاری بعد از گذشت 2 سال به این نتیجه رسیده‌اند که شرکت های خلاق را نیز به حوزه دانش بنیان وارد کنند. بر همین اساس هفت ماه است که موضوع حمایت از صنایع خلاق آغاز شده و در کنار آن مرکز نوآوری تهران نیز فعال شده است.

کرمی یادآور شد: اگر طراحان صنعتی می‌خواهند پیشرفت کنند باید مطالبه گری را انجام دهند و برای پیشرفت خودشان قدم بردارند. طراحی استارت آپها و تدوین کتابچه‌های تخصصی از جمله این اقدامات است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار